قدیمی ترین تیم آذربایجان در دومین هفته از لیگ نوزدهم به مصاف یکی از دو رکورددار قهرمانی لیگ برتر می رود.

به گزارش آیرال خبر، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از فردا (پنجشنبه) با انجام ۴ دیدار وارد هفته دوم خود می‌شود که در یکی از بازی‌های این روز، تیم ماشین‌سازی تبریز از ساعت ۲۰ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف سپاهان می‌رود.

قضاوت این دیدار حساس را، حسن اکرمی با کمک‌های حسن ظهیری و هادی طوسی بر عهده خواهند داشت. البته نباید فراموش کرد که سعاد وفاپیشه و کیوان علی محمدی به عنوان کمک‌ داوران اضافی، میلاد قاسمی به عنوان داور چهارم و محمدجواد تقی‌پور به عنوان ناظر در این دیدار حضور خواهند داشت.

سبزقباهای دوست داشتنی تبریز (لقب تیم ماشین سازی) در حالی پای به این دیدار خارج از خانه می گذارند که در هفته نخست با شکست استقلال در دقیقه ۹۶ خالق شگفتی شده و نگاه ها را به خود جلب کردند.

شاگردان رسول خطیبی در این دیدار می خواهند ثابت کنند که شکست دادن غول آبی اتفاقی و شانسی نبوده و آنها تیمی قدر و غول کش هستند!

اما در بازی فردا باید مراقب کیروشی باشند که تبحر خاصی روی سرزنی دارد و دیدار با استقلال نشان داد که تیم تبریزی روی صربات سر آسیب پذیر و شکننده است

در آن سوی میدان نیز، شاگردان امیری صف آرایی میکنند که همیشه مدعی قهرمانی ست و در راند اول مسابقات نیز با سه گل تیم تازه لیگ برتری شده ی شاهین شهرداری بوشهر را در هم شکستند. پیروزی قاطعی که زنگ خطر را برای سایر مدعیان به صدا درآورد.

دیدار با ماشین سازی اولین بازی خانگی طلایی پوشان اصفهانی ست و انتظار می رود که استقبال چشمگیری از این دیدار به عمل آید و سکوهای ورزشگاه هیجان مضاعفی را به درون مستطیل سبز انتقال دهند.

هیجان روی نیمکت های دو تیم هم دست کمی از سکوها نخواهد داشت. جایی که رسول خطیبی به عنوان سرمربی رودرروی مربی سابق خود ابراز قدرت خواهد کرد.

خطیبی سه فصل رویایی با سپاهان داشته و در تیم ملی نیز شاگرد قلعه نویی بوده و به نوعی نیز این مربی همیشه آبی را از سکان هدایت تیم ملی با پنالتی از دست رفته اش،دور کرده است!

این هیجان در داخل مستطیل سیز نیز حکمفرماست.

مهدی کیانی کاپیتان سابق تراکتور که شاگرد خطیبی بوده، با دلخوری از خطیبی این تیم را ترک کرده و تقابل این دو می تواند بسیار دیدنی باشد هرچند نباید ایرانپوریان و تنی چند بازیکن دیگر را که در سپاهان توپ می زنند را فراموش کرد که سابقه شاگردی خطیبی را دارند!

شکست ناپذیری قلعه نویی در برابر خطیبی یکی دیگر از رکوردهایی ست که انتظار می رود فردا دچار تغییر شود چراکه در هر ۴ بازی قبلی و رودرروی این دو مربی، هیچگاه خطیبی پیروز نشده است و دو دیدار را با شکست و دو دیدار را با تساوی به پایان رسانده است.

آیا فردا رسول خطیبی سنت شکنی خواهد کرد؟

در آمار تقابل تیمی نیز کفه ترازو به سمت اصفهانی ها سنگینی می کند هرچند ماشین سازی یک برد بسیار قاطع ۳ بر صفر در اصفهان را هم تجربه کرده است!

سپاهان و ماشین سازی در مجموع ۴ دیداری که داشته اند به ترتیب ۷ و ۴ امتیاز کسب کرده اند و بازی فردا می تواند فاصله دو تیم را نجومی یا برابر کند!

بازی فردای نماینده های تبریز و اصفهان می تواند شمایی کلی از داشته های دو باشگاهی باشد که در باشگاهداری می توانند الگوی دیگر تیم های لیگ برتری ایران باشند.

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.