گام دوم

رئیس دانشگاه تبریز گفت: اولین توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توصیه به علم و پژوهش است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، میررضا مجیدی صبح امروز در نخستین همایش ملی شهر پایدار و گام دوم انقلاب با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب فراتر از یک بیانیه عادی است، اظهار داشت: این بیانیه توصیف منصفانه گذشته و تحلیل دقیق نقاط ضعف و قوت انقلاب در چهار دهه گذشته است.

او افزود: در این بیانیه راهکارهایی کاملا منصفانه برای عمل در دهه پنجم انقلاب اعلام شده است که نشانگر تفاوت اساسی این بیانیه است.

رئیس دانشگاه تبریز این بیانیه را افتخار به گذشته و امید به آینده خواند و اظهار داشت: توصیف مشروح و واقع بینانه چهل سال گذشته همراه با نقاط ضعف و کاستی ها است ولی با تحلیل درست یک آینده روشن را برای مخاطبان ترسیم می‌کند.

مجیدی با اشاره به اینکه امروز یکی از مواردی که در این همایش مطرح می‌شود توجه به علم و پژوهش است گفت: اولین توصیه مقام معظم رهبری توصیه به علم و پژوهش است.

او با تاکید بر اینکه امروز اگر دنیای غرب اقدامی انجام می دهد در سایه علم است خاطرنشان کرد: متاسفانه کشورهای اسلامی در چند دهه اخیر از علم دور مانده اند.

مجیدی با بیان اینکه باید به تمام موضوعات از شهرسازی گرفته تا فرهنگ نگاه علمی داشته باشیم گفت: آموزش باید از مهد کودک تا دانشگاه ادامه داشته باشد و همه به توان علم آگاه باشند.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه به موضوع شهر پایدار اشاره کرد و گفت: شهر پایدار سه رکن اقتصاد محیط زیست و موضوعات اجتماعی را شامل می شود.

او تولید به اندازه مورد نیاز و استفاده از مواد بازیافتی را از نشانه های شهر توسعه یافته و شهر پایدار خواند و گفت: در شهر پایدار تمام زنجیرهای منابع طبیعی و انسانی در ارتباط کامل هستند.

مجیدی گفت: هم افزایی برای کاهش فقر و گسترش آموزش باید شامل عموم مردم باشد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.