جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: هوشمندسازی شهر ابزاری برای برطرف کردن مشکلات شهری و شهروندی است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، شهرام دبیری در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با تقدیر از سازمان آتش نشانی بابت آموزش شهروندی به خصوص در بین دانش آموزان، اظهار کرد: هوشمندسازی شهر و موضوع شهر هوشمند از اولویت های شورای پنجم است اما با این حال، هوشمند سازی شهر هدف نیست بلکه ابزاری در جهت برطرف کردن مشکلات شهر است.

وی ادامه داد: چنانچه شهر را به طرف هوشمند سازی ببریم، بسیاری از مشکلات شهرمان بخصوص در زمینه ترافیک، آلودگی هوا و ایمنی حل می شود.

دبیری عنوان کرد: در این راستا لازم است تا شهرداری اقداماتی عملی انجام دهد و مثلا در نقاط حساس شهر سنسورهایی نصب کند تا بدون دخالت انسان بتواند حادثه را اطلاع دهد که این سنسورها بسیار ساده و کم هزینه هستند.

وی در ارتباط با اهمیت ایمنی هرچه بیشتر مناطقی همچون بازار تبریز، گفت: پیشنهاد می کنم یک سری از آتش نشانان به صورت تخصصی برای حفظ ایمنی بازار آموزش ببینند و مامور آتش نشانی ویژه بازار باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: سیاست های تشویقی شورا نیز می تواند در ایمنی شهر موثر باشد و به عنوان مثال برای کسانی که خانه های هوشمند می سازند و به ایمنی و صرفه جویی انرژی در ساختمان توجه دارند، شورا به آنها تخفیف دهد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.