آل هاشم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مدیریت شهری در گام دوم انقلاب وظیفه سختی بر دوش دارد و آن توزیع عادلانه امکانات در تمام شهر است.

به گزارش آیرال خحبر به نقل از شهریار، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش شهر پایدار و گام دوم انقلاب با بیان اینکه در شهرها با بی هویتی و آشفتگی در معماری مواجه هستیم، اظهار داشت: برای هویت بخشی به شهرها باید معماری ایرانی و اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: این مسئله فراتر از سلیقه های موقتی و موضعی اجرا شود.

امام جمعه تبریز گفت: معماری در شهرها باید با اقتضاعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرها متناسب باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: بر اساس واقعیت‌های موجود می‌توانیم چهارچوب فکری و فرهنگی معماری را تدوین کرد که متناسب با مکاتب، طیف ها و سبک های مورد نیاز هر شهر به ویژه تبریز باشد.

او ساخت بناهای فاخر را مورد نیاز تمام شهرها خواند و گفت: این بناها باید متناسب با فرهنگ و اعتقادات اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش عدالت محوری و توجه به محرومین را از اهداف مهم بیانیه گام دوم دانست و تاکید کرد: عدالت در صدر اهداف محوری جمهوری اسلامی قرار دارد و بر همین اساس توجه به حاشیه نشینان نیز باید مورد توجه باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: در نظام اسلامی کسب ثروت جرم نیست و بسیار مورد تشویق است اما تبعیض، رانت و حمایت از فریب گران اقتصادی به شدت ممنوع است.

او ادامه داد: عدم حمایت از قشرهای کم توان و محروم جامعه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نیازمند طرح های نو برای تحقق توصیه های هفت گانه مقام معظم رهبری هستیم اظهار داشت: برای رسیدن به این اهداف نیازمند یک بازگشت به هویت تاریخی و سنتی شهرها هستیم.

او مدیریت واحد شهری را نیاز اصلی شهرها برای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم را ضروری دانست و گفت: با مدیریت جوان، کارآمد، تعامل گرا و با هماهنگی بیشتر بین سازمان ها می توانیم به توسعه واقعی شهرها برسیم.

امام جمعه تبریز گفت: مدیریت واحد شهری علی رغم اینکه در برنامه های توسعه پنج ساله مورد تاکید بوده محقق نشده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از نبود روح فرهنگی در شهرها گفت: سیمای شهرها را مشاهده می کنیم ولی عدم توجه به روح شهرها باعث شرایط موجود شده و با آنچه که باید باشیم فاصله داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: در گام دوم انقلاب نباید به موضوع فرهنگ و هنر بی توجه باشیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.