منطقه ۳

عملیات بهسازی اولین “خیابان نمونه” با مسیر سواره رو کف پوش تبریز، با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح حوزه شهرداری منطقه ۳ تبریز در حال اجرا است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، داوود طالب نژاد خبر از اجرای مراحل پایانی عملیات بهسازی اولین خیابان نمونه تبریز داد و گفت : اجرای اولین مسیر با کف پوش بتنی برای تردد وسایل نقلیه در سطح شهر تبریز در محدوده شهرداری منطقه ۳ با پیشرفت ۸۵ درصدی توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه در حال اجرا است.

وی مسیر انتخاب شده برای اجرای خیابان نمونه در سطح حوزه شهرداری منطقه ۳ را خیابان لک لر عنوان کرد و افزود : به دستورشهردار تبریز مقرر شده در مرحله اول، یک خیابان با عرض زیر ۱۶ در هر یک از مناطق ۱۰ گانه شهر تبریز به عنوان (خیابان نمونه) در راستای بهسازی مسیر عبوری برای وسایل نقلیه و عابران پیاده با حس و حالی الهام گرفته از فرهنگ و گذشته شهرمان اجرا شود.

طالب نژاد ادامه داد : شهرداری منطقه ۳ نیز از خیابان های زیر ۱۶ متر سطح محدوده منطقه، خیابان ۱۲ متری لک لر را برای اجرای اولین خیابان نمونه انتخاب و از مدتی قبل بهسازی آن را شروع کرده است.

وی از حجم عملیات های انجام گرفته در بهسازی خیابان لک لر، به خاکبرداری ۲ هزار متر مربعی تا به امروز اشاره کرده و گفت : کل آسفالت و کفسازی قدیمی عرض ۱۲ متری خیابان اعم از ۸ متر سواره رو و ۲ متر عرض هر طرف پیاده رو خیابان تخریب شده و جمع آوری شد و بعد از آن به سرعت اجرای پیاده رو های طرفین هر کدام در عرض عبوری ۲ متری شروع و تقریبا با حجم عملیات ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع کف پوشی با کف پوش های بتنی به اتمام رسید.

شهردار منطقه ۳ تاکید کرد : برای اجرای اصولی کف مسیر عبوری ۸ متری خیابان لک لر، معاونت فنی و عمرانی منطقه کف مسیر را بعد از اتمام عملیات خاکبرداری، آوویبآب پاشی و تسطیح نموده و بستر اولیه را با ماشین آلات مربوطه فشرده سازی (کمپک) کرد.

طالب نژاد افزود: بعد از اتمام عملیات تثبیت زیرسازی با مصالح شفته آهک همراه با سیمان، کف پوش چینی مسیر با کف پوش های بتنی به ارتفاع ۸ سانتی متری مقاوم برای بارهای سنگین (وسایل نقلیه سنگین) شروع شده که تا بحال ۲۵۰۰ مترمربع از ۴۰۰۰ مترمربع کل مسیر سواره رو خیابان اجرا شده و باقیمانده مسیر نیز انشالله با نهایت سرعت هرچه سریعتر تکمیل و به پایان خواهد رسید.

طالب نژاد از اقدامات دیگر انجام گرفته در این خیابان به لکه گیری آسفالت ۱۷ کوچه فرعی انشعابی از خیابان لک لر اشاره کرد و گفت: مسیر ورودی ۱۷ کوچه فرعی خیابان لک لر بعد از اتمام لکه گیری با آسفالت نیز در حجم ۲۰۰ مترمربع با سنگ های کیوبیک (مکعبی شکل) برای مناسب و همسطح سازی تردد، سنگ چینی شده است.

اجرای جدول گذاری دوبل کم عرض و کانیو به طول ۵۶۰ متر در ضلع شمالی و جدول گذاری از نوع  تک جدول به طول ۵۶۰ متر نیز در ضلع جنوبی از دیگر عملیات های اجرا شده توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ تبریز در این خیابان بود که شهردار منطقه به آن اشاره کرد و ادامه داد: برای زیبایی بصری هر چه بیشتر مسیر ورودی ۱۷ کوچه خیابان لک لر نیز با کف پوش های بتنی زرد رنگ ۴۰*۴۰ سانتی متری، در حجم ۲۵۰ مترمربع کف پوشی شده است.

طالب نژاد در مورد احتمال حفاری های بعد از پایان بهسازی خیابان لک لر توسط بعضی از ادارات در شرکت ها و سازمان گفت: شهرداری منطقه ۳ برای جلوگیری از این کارها، با هماهنگی های لازم و تقبل هزینه ها با شرکت آب و فاضلاب و شرکت گاز شهر تبریز در همسطح سازی و تعویض دریچه های کانال فاضلاب و گاز همکاری کرده، همچنین با اداره برق شهر تبریز نیز در جابجایی تیرهای برق نیز همکاری نموده است.

شهردار منطقه ۳ فضای سبز داخل پیاده روهای طرفین مسیر و خط کشی لاین وسط این خیابان را نیز متفاوت خواند و گفت: فضای سبز و درختان در پیاده رو دو طرف خیابان لک لر با کف پوش های ۱۰*۱۰ سانتی متری هره چینی شده و خط کشی وسط لاین خیابان نیز به جای استفاده از رنگ آمیزی ترافیکی با کف پوش های قرمز رنگ تفکیک شده است.

طالب نژاد در پایان از ویژگی های بهسازی پروژه خیابان لک لر به عنوان اولین خیابان نمونه شهر تبریز در سطح حوزه شهرداری منطقه ۳، به حذف آسفالت به خاطر جلوگیری از آسیب بر محیط زیست و استفاده از کف پوش به جای آن، مناسب سازی مسیر برای عبور معلولان و جانبازان در تمامی کوچه های منتهی به خیابان، بهسازی و مناسب سازی روشنایی خیابان، اجرای سرعتکاه های مسیر با سنگ های مکعبی (کیو بیک) در ورودی کوچه ها، همسطح سازی دریچه های کانال فاضلاب و گاز، حذف زوائد بصری و رفع موانع موجود در پیاده راهها و یکسان سازی تابلوهای اسامی کوچه ها و راهنمای ترافیکی اشاره کرد.

شهردار در پایان از امتیازهای دیگر، به استفاده از کف پوش برای افزایش سطح زیبایی بصری، حذف مخاطرات محیط زیستی آسفالت به خاطر داشتن مواد شیمیایی، ترمیم راحت و سریع کف پوش با حفظ ظاهر و زیبایی اش اشاره کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.