بنیاد سالمندان

در آستانه روز جهانی سالمندان و با هدف استفاده از ظرفیت‌ها و تجربیات ارزشمند شهروندان ارشد جامعه و انتقال تجربیات آن‌ها به نسل جوان، شعبه بنیاد فرزانگان (سالمندان) در فرهنگسرای الغدیر افتتاح شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، این شعبه از بنیاد سالمندان فرزانگان در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده ‌بین شهرداری تبریز و بنیاد فرزانگان برای افتتاح شعب بنیاد در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز، به عنوان نخستین شعبه برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی راه اندازی شد.

در کانون فرهنگی، اجتماعی و سلامت سالمندان فرهنگسرای الغدیر که یکی از اهداف بارز آن، استفاده از ظرفیت‌ها و تجربیات ارزشمند شهروندان ارشد جامعه و انتقال آن‌ها به نسل جوان است، فضا و امکانات لازم برای تبادل تجربه‌های بازنشستگان و سالمندان فراهم شده و از این پس اقشار سالمند و شخصیت‌های اجتماعی و فرهنگی می‌توانند در این مکان فرهنگی با هم دیدار ‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در آیین افتتاح این مرکز با بیان اینکه علاوه بر کانون بنیاد فرزانگان (سالمندان) شعبه فرهنگسرای الغدیر، دو کانون دیگر نیز برای تکریم سالمندان افتتاح خواهد شد، گفت: تلاش مجموعه شهرداری بر این است که به این ۳ کانون اکتفا نکرده و کانون‌های دیگری در سایر فرهنگسراها و خانه‌های سلامت افتتاح شود تا بتوانیم از توانایی‌های این قشر از شهروندان استفاده کنیم.

حمیدی با اشاره به تدوین ۲۶ جلد کتاب حقوق شهروندی که از نیمه دوم مهرماه در مدارس تبریز توزیع خواهد شد، گفت: یکی از سرفصل‌های این کتب احترام به سالمندان و آشنایی با حق و حقوق آن‌ها و وظایف ما در قبال شهروندان ارشد جامعه است.

او ادامه داد: وظیفه شهرداری در قبال این عزیزان، مناسب‌سازی فضاهای عمومی شهر برای آن‌هاست و سعی داریم شهر تبریز، شهرِ دوستدار سالمندان باشد و در همین راستا افتتاح این کانون برای تجلیل و استفاده از تجربیات گرانقدر این بزرگواران است.

گفتنی است، شعبه بنیاد فرزانگان (سالمندان) با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمد حمیدی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، محمد حسین حسن زاده مدیر کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز و اعضای بنیاد فرزانگان افتتاح شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.