سعید نیکوخصلت

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز گفت: در راستای کاهش مصرف پلاستیک و جایگزینی کیف دستی‌های پارچه‌ای و دائمی به جای آنها، برنامه ریزی و هماهنگی هایی با برندهای سطح شهر صورت گرفته است.

به گزارش آیرال خبر، سعید نیکوخصلت در گفتگو با شهریار با بیان این مطلب اظهار داشت: هدف از این طرح، راهکاری برای تشویق شهروندان برای کاهش استفاده از پلاستیک در زندگی روزمره است.

نیکوخصلت با اشاره به اینکه رویکرد شورای شهر تبریز از ابتدا این بوده که رفتارهای محیط زیستی داشته باشیم، افزود: به همین منظور از ابتدای کار این شورا در صحن شورای شهر از لیوان یکبار مصرف و بطری های آب پلاستیکی استفاده نمی‌کنیم.

او با بیان اینکه رویکرد استفاده از مواد تجدید پذیر در تمامی جهان آغاز شده است، گفت: خوشبختانه جنبشی بین صاحبان صنایع آغاز شده و آنها هم قصد دارند در تولیدات خود از موادی استفاده کنند که از آسیب رساندن به شهروندان خودداری شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استفاده انبوه از ظروف پلاستیکی در ماه رمضان، خاطرنشان کرد: در ماه محرم اینکه ظروف و پسماندهای پلاستیکی را از زمین جمع کنیم کار خوبی است ولی بهتر از آن این است که به طور کلی از این ظروف استفاده نکنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.