بناب

استاندار آذربایجان ‌شرقی ضمن گلایه از تعلل در اجرای برخی پروژه‌های عمرانی شهرستانی، گفت: افکار عمومی تعلل یک پروژه عمرانی به مدت ۱۰ سال یا بیشتر را قبول نمی‌کند و مسئولان باید برای تسریع در اتمام پروژه‌ها تلاش کنند.

به گزارشآیرال خبر، محمد رضا پورمحمدی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب با بیان اینکه مشکلی در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی شهرستان نداریم، اظهار کرد: در سال رونق تولید باید در کنار واحدهای تولیدی باشیم و هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل شرایط اقتصادی متضرر شود.

وی، آذربایجان شرقی را فاقد هرگونه مشکل از لحاظ تأمین منابع مالی دانست و گفت: به رغم محدودیت‌های اقتصادی، روند توسعه استان با شتاب ادامه دارد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نیروی انسانی توانمند و تلاشگر شهرستان بناب، این شهر را شهر تلاش و غیرتمندی توصیف کرد و افزود: وجود برندهایی مانند «کباب بناب» و « شهر دوچرخه ایران» نشانگر ظرفیت‌های بالای این شهرستان است.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز شهرستان بناب در ‌حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: این شهرستان ظرفیت توسعه زیادی داشته و مسیر توسعه اقتصادی شهرستان بیش از پیش هموار است.

وی گفت: با توجه به رفع موانع برای توسعه شهرک صنعتی و همچنین فراهم بودن سایر زیرساخت‌ها، مسیر توسعه اقتصادی شهرستان بناب بیش از پیش هموار است.

پورمحمدی بر ضرورت تسریع در احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بناب، آغاز تملک اراضی فاز توسعه این شهرک و تسریع در اتمام پروژه استادیوم ورزشی بناب تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: به رغم تهدیدهای استکبار جهانی، ایران اسلامی با استعانت از منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه پیشرفت و توسعه را در پیش گرفته است.

وی افزود: دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفته بودند تا انقلاب اسلامی ایران چهل سالگی خود را جشن نگیرد، غافل از اینکه جمهوری اسلامی ایران مستحکم‌تر و ملت ایران باهوش‌تر و آگاه‌تر از همیشه هستند.

فرماندار بناب نیز در این جلسه با تشریح پروژه‌های در دست اقدام این شهرستان، گفت: هم اکنون ۱۶۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی بناب مشغول فعالیت هستند.

امین رفیعی افزود: امسال برای اجرای طرح های عمرانی استانی و ملی شهرستان بناب، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که در قالب ۶۰ پروژه اجرا خواهد شد.

فرماندار بناب همچنین از اجرای آخرین مرحله تکمیل پل روگذر میدان معلم بناب خبر داد و گفت: تاکنون برای تکمیل این پروژه ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت شهرک صنعتی بناب، از آغاز تملک و توسعه این شهرک به مساحت ۱۰۰ هکتار از هفته آینده خبر داد.

رفیعی با اشاره به میزان صادارت کالا از این شهرستان گفت: در طول شش ماه گذشته سال جاری، ۱۱۵ میلیون دلار کالا از طریق گمرک این شهرستان به خارج از کشور صادر شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به ۲۰۰ میلیون دلار برسد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.