جلسه امروز شورای شهر تبریز با حضور اعضای شورا و شهردرا تبریز برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر، شهرام دبیری در آغاز جلسه شورای شهر تبریز با اشاره به وضعیت خیابان‌ها و لزوم توجه به روند اجرای نهضت آسفالت و تامین مطالبات شهروندان گفت: با توجه به برنامه ریزی که انجام شده تا کنون 180 هزار تن آسفالت ریزی در سطح شهر داشتم و با این برنامه قرار است 250 الی 300  هزار تن آسفالت ریزی شود.

وی ضمن تاکید بر کیفیت آسفالت مورد استفاده عنوان کرد: این آسفالت باید با کیفیت بالا طی سالهای متمادی مقاومت خود را حفظ کند.

رئیس شورای شهر تبریز همچنین در ادامه ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار شهرستانها میانه و سراب پیش بینی و اجرای تمهیداتی برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در جریان وقوع حوادث غیر مترقبه تاکید کرد.

در ادامه این جلسه از زهرا نعمتی اولین بانوی تبریزی صعود کننده به قله ماناسلو در رشته کوه‌های هیمالیا در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز تقدیر شد. نعمتی اوایل شهریور ماه امسال برای صعود به قله ماناسلو وارد نپال شده بود که در نهایت موفق شد به این قله صعود کند.

بررسی لایحه شهرداری مبنی بر تجویز تمدید انعقاد قرارداد با شرکت همشهری نخستین دستور جلسه شورای امروز بود که بر اساس تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه تمدید قرارداد این شرکت حداکثر تا سه ماه برای تعیین تکلیف وضعیت حقوق و مزایا کارکنان همشهری تا زمان تعیین راهکار قانونی در دستور کار قرار گرفت.

موافقت با تمدید قرارداد شرکت همشهری به مدت سه ماه

محمد باقر بهشتی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص اظهار داشت: تمدید این قرارداد تا زمان تعیین راهکار قانونی خواهد بود و در روند این زمان سه ماهه هر زمان به راهکاری دست یافتیم این تمدید خود به خود فسخ می‌شود.

فرج محمد قلیزاده نیز درباره تمدید قرارداد همشهری عنوان کرد: تعیین تکلیف وضعیت شرکت همشهری با توجه به اختیارات شهرداری در رابطه با قانون خصوص ترک تشریفات می‌تواند تعیین کننده آخرین وضعیت باشد.

وی افزود: در صورت تعیین مبلغ اختیارات شهرداری در این خصوص وضعیت تمدید و اخذ مجوز از شورا مشخص می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه مصوبه شورا از خردادماه تاکنون مورد توجه قرارنگرفته است، تصریح کرد: این بی توجهی به مصوبه شورا و با توجه به زمان مکفی برای تعیین تکلیف امروز نباید اعضای شورا را در عمل انجام شده قرار دهد.

فریدون بابایی اقدم، دیگر عضو شورا در خصوص تمدید قرارداد شرکت همشهری ابراز داشت: لطفا هر چه سریعتر برای این جریان تصمیم قانونی اتخاد کنید چرا که کارکنان از حیث بیمه تکمیلی دچار مشکلاتی شده‌اند.

در نهایت لایحه شهرداری مبنی بر تجویز تمدید انعقاد قرارداد با شرکت همشهری با 7 رای موافق، مورد تصویب اعضا شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

بررسی لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز تمدید اعطای تسهیلات تشویقی به شهروندان به مدت سه ماه با اعمال 15 درصد از تاریخ ابلاغ مصوبه دومین لایحه‌ای بود که در دستور کار قرار گرفت.

غلامحسین مسعودی ریحان با بیان اینکه شهرداری لایحه‌های خود را در زمینه ارائه تخفیفات با سیاست‌های پایدار و مشخصی همراه کند، گفت: در این صورت وضعیت برای شهروندان نیز مشخص شده  و منتظر مناسبت‌ها برای گرفتن تخفیف نخواهند بود.

لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز تمدید اعطای تسهیلات تشویقی به شهروندان به مدت سه ماه با اعمال 15 درصد از تاریخ ابلاغ مصوبه به تصویب شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

اندیش: آرایشگران مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند

دستور چهارم جلسه شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر بررسی لایحه شهرداری مبنی بر تجویز ارائه تسهیلات و افزایش انگیزه در بخش خصوصی و وصول بهای خدمات بهره برداری از کاربری‌های شهری به غیر تجاری بود.

مسعودی ریحان با بیان اینکه یکی از طراحان بند مشاغل خانگی مجلس است، گفت:  باید این موضوع را از این منظر نگاه کنیم که عموم این افراد کسانی هستند که سرپرستی خانوار را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه این لایحه به دلیل توجه به وضعیت این افراد طرح شده است، اظهار داشت: شهرداری نباید به این موضوع بصورت انتفاعی نگاه کند و با تعیین شرایط برای این افراد دردسر درست نکنیم. از این افراد مالیات گرفته نمی‌شود و دولت با پرداخت وام چهاردرصدی قصد کمک به این افراد را دارد.

محرم محمدزاده نیز با اشاره به اینکه این طرح را به این دلیل نوشتیم که عموم افراد مراجعه کننده خانمهای سرپرست خانوار هستند،ابراز داشت: این افراد نیازمند این مشاغل و درآمد حاصل از آن بودند و این افراد شاکی بودند که منبع درآمد ما با توجه به جریمه ماده 100 شهرداری تحت تاثیر قرار گرفته و بسیاری از این درآمد صرف جریمه می‌شود.

وی تصریح کرد: به این دلایل هدف ما این شد که از این افراد که عموما سرپرست خانوار هستند مالیاتی نگیریم تا مشکلات حل شود، بجای کمک به این افراد سنگ جلوی پای آنها نیندازیم.

عبداله تقی پور نیز در ادامه با بیان اینکه ما نیز با طرح مذکور موافقیم، گفت: اما اینکه در قالب این طرح  برخی اقدامات به نفع افراد سودجو صورت بگیرد مخالفت دارم. امروز ماهیت برخی مجتمع مسکونی‌ها را به واحدهای پزشکی تبدیل شده و باید این جریان به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده شود.

وی عنوان کرد: ماهیت طرح مورد موافقت بنده است اما نباید تمامی افراد شامل این قانون شوند چرا برخی از آرایشگران و پزشکان درآمد بالایی دارند و تنها مشاغل خانگی که نیازمند حمایت هستند باید مورد حمایت قرا بگیرند.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه نباید این طرح بدون بررسی کارشناسی و سوالات پیش آمده مورد تصویب قرار گیرد، تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم که این طرح پس از بررسی و رسیدگی به سوالات پیش آمده مجددا در صحن مطرح شود.

سونیا اندیش نیز با اشاره به اینکه به دلیل فاصله افتادن بین طرح و تصمیم برای اجرای آن، موجب شده بسیاری از آرایشگران درب آرایشگاه خود را ببندند، گفت: با توجه به گزارشات ارسالی متاسفانه مناطق مختلف بصورت سلیقه‌ای برخورد می‌کنند و در نتیجه هیچ حمایتی از این افراد نمی‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای راه اندازی کار جدید نیازمند سرمایه بالایی است درآغاز درخواست می‌کنم که طرح مورد تصویب اعضا شورا مورد بحث قرار گیرد، درثانی درخواست الحاق خیاطی های زنانه به لیست این مشاغل را دارم.

در ادامه شهرام دبیری با بیان اینکه دو کمیسیون بودجه و فرهنگی با برخی تغییرات این لایحه را تصویب کرده است، گفت: بند اول این طرح مربوط به امور ورزشی بود که با نیم صدم درصد دو کمیسیون بودجه و فرهنگی مورد موافقت اعضا کمیسیون قرار گرفت.

وی ادامه داد: قسمت دوم که مربوط به امور فرهنگی بود به امور علمی، فرهنگی، هنری که شامل کلاس های کنکور و زبان شامل نشود، قسمت سوم مربوط به امور خدماتی پیش خوان دولتی وخدمات فرهنگی، قسمت چهارم مربوط به کمیسیون فرهنگی دفاتر روزنامه و مجله ضریب به 25 صدم درصد تغییر کرد.

رئیس شورای شهر تبریز در خصوص دیگر مشاغل نیز عنوان کرد: آرایشگاه زنانه، هرم پزشکی و پارکینگ و کارگاه و نمایشگاه اتومبیل بدون تغییر باقی ماند و سایر مشاغل خانگی مانند خیاطی و فرشبافی و … 25 صدم خواهد بود.

وی اصلاحات موجود و مصوبه پیشنهادی به نفع دارندگان مشاغل خانگی دانست و گفت: تصویب این طرح مجوزی است که به این افراد داده می‌شود و در نهایت پیشنهاد می‌کنم نمایشگاه‌ها از این لیست حذف شود.

در نهایت این طرح با موافقت اعضا شورای اسلامی شهر تبریز به جهت بررسی بیشتر به دو کمیسیون بودجه و فرهنگی ارجاع داده شد.

بررسی لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز انعقاد قرارداد واگذاری زمین با مساحت 42700 متر مربع از اراضی خاوران و در اختیار قراردادن زمین به مدیریت درمان تامین اجتماعی استان جهت احداث بیمارستان 327 تخت خوابی توسط سازمان تامین اجتماعی از دیگر دستورات این جلسه بود که اعضای شورا با آن موافقت کردند.

اهدا یک ماه حق الجلسه اعضا شورا به جهت کمک به زلزله زدگان

لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر اعمال مساعدت مالی به مبلغ 500 میلیون ریال جهت تامین بخشی از خسارات وارده در زلزله اخیر میانه و سراب در دستور کار قرار گرفت که اعضا با آن موافقت کردند. اعضا شورای اسلامی شهر تبریز نیز با پرداخت هزینه یک ماه حق الجلسه شورای اسلامی شهر را به جهت کمک به زلزله زدگان سراب و میانه موافق کردند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.