تبریز

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز در جلسه مدیران فرهنگی شهرداری تبریز گفت: نشاط شهروندی، از اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و لازمه ارتقاء سلامت جامعه است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام احمد حمیدی در این جلسه با تأکید بر لزوم اثربخشی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی به شاخص‌ها و محورهای اصلی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری اشاره کرد و افزود: توجه به اولویت های حوزه فرهنگی، ارتقاء نشاط اجتماعی، تقویت دوره های تحکیم بنیان خانواده، توسعه برنامه های توانمندسازی خانواده ها، تلاش برای اجرای طرح های ابلاغی سلامت زنان، همکاری ونظارت بر فرهنگسراهای خصوصی واستمرار طرح آموزش های شهروندی در مدارس  از جمله محورهای فعالیتی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری به شمار می روند.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه فعالیت در حوزه فرهنگی بسیار حساس است، از مدیران و فعالان این حوزه از شهرداری تبریز خواست تا با تلاشی بیش از گذشته اهداف معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری را دنبال کنند.

 معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز ضمن تاکید  بر برگزاری منظم جلسات شوراهای فرهنگی مناطق گفت: تشکیل ماهانه جلسات شورای فرهنگی مناطق به منظور ارایه راهکارهای عملی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ضروری است.

او با اشاره به اینکه ارزیابی حوزه فرهنگی مناطق با هدف ارتقای سطح کیفی برنامه های فرهنگی، در تمامی مناطق اجرا می شود افزود : با ارزیابی های انجام گرفته حوزه های فرهنگی مناطق  توسط کارشناسان ستاد در نیمه اول سال ۹۸ راهکارهای لازم برای بهبود وضعیت فرهنگی ارائه می شود.

معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز احیای هویت دینی و تحقق جایگاه واقعی تبریز به عنوان اولین پایتخت جهان تشیع و تدوین راهکارهای عملی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ را از وظایف مدیران و فعالان در این حوزه از شهرداری تبریز عنوان کرد.

حجت الاسلام حمیدی، با اشاره به ظرفیت گسترده مراکز فرهنگی شهرداری افزود: این ظرفیت گسترده، ممکن است در آستانه انتخابات، برخی نامزدها را به سمت فرهنگسراها سوق دهد؛ به همین منظور، ضروری است که معاونین فرهنگی مناطق و مدیران فرهنگسراها دقت لازم را در این مورد داشته باشند.

 جلسه دوره ای معاونت فرهنگی اجتماعی با مدیران فرهنگی مناطق دهگانه شهرداری به منظور هماهنگی برنامه های  فرهنگی واجتماعی وآموزشی به مناسبت هفته سلامت زنان  و تعیین خط مشی ها و رویکردهای حوزه فرهنگ مناطق دهگانه شهرداری برگزار شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.