دبیر شورای اسلامی شهر تبریز:

۹۵ درصد از مردم تبریز ورزش نمی‌کنند

توسطسردبیر

آذر 7 1398

سعید نیکوخصلت

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز می گوید که تنها پنج درصد از مردم این شهر ورزش می کنند و بقیه فرصتی برای ورزش کردن پیدا نمی کنند.

به گزارش آیرال خبرز به نقل از شهریار، سعید نیکوخصلت در مراسم اختتامیه اولین دوره المپیاد ورزشی کارکنان شهرداری (جام شهدای بسیج) با بیان مطلب فوق، اظهار داشت: متاسفانه ورزش ما فقط به موضوع مدال آوری خلاصه شده و به ورزش به چشم فرآیندی برای رشد و سلامت مردم نگاه نمی کنیم.

او ادامه داد: در شهر ما بعضی از پروژه ها میلیاردها هزینه به دنبال دارد اما برای ۱۰۰ میلیون هزینه کردن در ورزش وسواس نشان می دهیم.

این عضو ورزشکار شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر ضرورت گسترش فعالیت های ورزشی در شهر، اظهار کرد: از نظر دانشمندان، حرکت کردن در ذات انسان است و چیزی به نام سکون در خلقت وجود ندارد. این حرکت و فعالیت ورزشی باید در شهر ما و در بین شهروندان بیشتر از قبل شود تا آمار کم تحرکی و میزان افرادی که ورزش نمی کنند، کاهش یابد.

نیکوخصلت افزود: کشورهای توسعه یافته، از بُعد سلامتی و شادابی شهروندان به ورزش نگاه می کنند و ما نیز در شورای شهر تبریز جنبشی را شروع کردیم که به دنبال آن ورزش قهرمانی از شهرداری حذف شده است و اکنون از بابت تبعات ناشی از آن زیر فشار هستیم.

عضو شورای شهر تبریز عنوان کرد: ما برند شهرمان را کسب مدال و مقام نمی دانیم، بلکه می خواهیم بچه های مان ورزش کنند و شهرمان شاداب و شهروندانمان سالم باشند. از این رو به شهرداران مناطق گفته ایم که از فضاهای غیرقابل استفاده برای ایجاد فضاهای ورزشی استفاده کنند.

او ادامه داد: سال آینده به عنوان سال فضای سبز نامگذاری شده است اما این فضای سبز فقط کاشت درخت و گل و گیاه نیست و باید فضاهای ورزشی و تفریحی در اختیار خانواده ها و کودکان قرار گیرد و پارک ها برای بازی کودکان و انجام فعالیت های ورزشی توانمند شود.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: ورزش در دنیا اهمیت زیادی دارد و ما نیز باید نگرش به ورزش را تغییر دهیم و صرف مدال آوردن و کسب مقام را در اولویت قرار ندهیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.