شهردار تبریز در جمع اساتید علوم اجتماعی؛

ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، توجه بیش از حد به منافع فردی است

توسطسردبیر

آذر 27 1398

مراسم روز علوم اجتماعی

شهردار تبریز ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی را توجه بیش از حد به منافع فردی عنوان کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر صبح امروز در همایش روز ملی علوم اجتماعی که در تالار اندیشه شهرداری تبریز برگزار شد، ترجیح دادن منافع مادی به منافع جمعی توسط شهروندان را یکی از آفت های حال حاضر جامعه عنوان کرد و گفت: این موضوع یک آسیب بزرگ و مهم است که روز به روز بیشتر می شود و خسارات جبران ناپذیری به جامعه ما وارد می سازد.

ایرج شهین باهر خاطرنشان کرد: پدران و مادران از گذشته به ما یاد داده اند که باید برای سود و منفعت کل انسان ها و جامعه تلاش کنیم اما متاسفانه این روزها شاهد گسترش فردگرایی هستیم.

او یکی از خروجی های توجه بیش از حد به منافع فردی را افزایش آسیب های اجتماعی دانست و در نظر گرفتن منفعت عامه را شاه کلید حل بسیاری از مشکلات عنوان کرد.

شهردار تبریز در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: اینکه تبریز به عنوان شهر بدون گدا و شهر بدون معتاد متجاهر شناخته می شود، بیش تر به فرهنگ عامه مردم و سرمایه های اجتماعی این شهر مربوط است.

او ادامه داد: در سطح شهر تبریز نهادهای مردم نهاد بسیاری از جمله خیریه ها مشغول فعالیت هستند که باعث شده امروز شاهد کسب چنین عناوین و افتخاراتی باشیم.

شهردار تبریز همچنین خطاب به اساتید علوم اجتماعی گفت: از شما خواهشمندیم که در حوزه های مختلف برای مدیران شهری و استانی راهکار ارائه بدهید تا بتوانیم اقدامات موثری برای آبادانی و توسعه شهرمان انجام بدهیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.