استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بزرگراه تبریز- سهند، 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز امیدواری کرد که این مسیر تا بهار سال آینده زیر بار ترافیک برود.

بهار وعده جدید افتتاح بزرگراه تبریز- سهند

به گزارش آیرال خبر،  محمدرضا پورمحمدی امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات پروژه بزرگراه تبریز- سهند، گفت: اتمام این پروژه یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم منطقه و از اولویت‌های مدیریت ارشد استان است.

وی با اشاره به واگذاری این پروژه در قالب یک قرارداد مشارکتی به بخش خصوصی از سال ۹۷، گفت: بر اساس این قرارداد، چهل درصد سهم دولت و ۶۰ درصد سهم سرمایه‌گذار در تامین مالی پروژه بود.

پورمحمدی افزود: طول این بزرگراه 22 کیلومتر است که هم‌اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا بهار سال آینده زیر بار ترافیک برود.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه از اهتمام مدیریت ارشد استان برای تکمیل این پروژه، قدردانی کرد و افزود: عملیات اجرایی قرارداد مشارکتی تبریز سهند از سال گذشته به صورت جدی آغاز شده و خواهان تکمیل این پروژه در زمان‌بندی وعده داده شده هستیم.

حبیب‌الله طاهرخانی افزود: این پروژه با توجه به موقعیت ویژه تبریز و جمعیت ساکن در شهر جدید سهند از اهمیت خاصی برای وزارت راه و شهرسازی برخوردار است.

وی با قدردانی از تلاش‌ شبانه‌روزی پیمانکار این پروژه، افزود: متناسب با ضوابط و قوانین از اجرای این پروژه حمایت و به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

پیمانکار پروژه بزرگراه تبریز- سهند نیز از حمایت‌های استاندار و معاون عمرانی وی در توجه به پیشبرد اجرای این پروژه قدردانی کرد و گفت: بر اساس قولی که به مردم و مسئولان داده‌ام این پروژه را در زمانی که وعده داده‌ایم به پایان می‌رسانیم.

وی گفت: انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی به عنوان شریک پروژه، به تعهدات خود عمل کند.

استاندار آذربایجان شرقی و معاون وزیر راه و شهرسازی پیش از این نشست از روند عملیات اجرایی بزرگراه تبریز- سهند بازدید کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و تعدادی از مسئولان استانی نیز در این بازدید حضور داشتند.

گزارش آیرال حاکی است، سهند یکی از شهرهای جدید استان آذربایجان‌شرقی است که سال 87 و با هدف انتقال بخشی از جمعیت و سرریز شهر تبریز احداث شد. این شهر در 20 کیلومتری جنوب غربی تبریز و بر سر راه آذرشهر واقع شده است.

مسوولان استانی از همان ماه‌های اولیه مکان‌یابی شهر سهند، ایجاد راه دسترسی کوتاه‌تر بین این شهر و تبریز را در دستور کار خود قرار دادند اما این مسئله زمانی با جدیت دنبال شد که در جریان سفر سوم هیأت دولت به استان احداث بزرگراه تبریز ـ سهند به تصویب رسید و با توجه به نیاز مبرم به این مسیر بلافاصله پس از اتمام مراحل مطالعاتی کارهای اجرایی آن آغاز شد.

با احداث این بزرگراه مسیری که شهروندان فاصله بین تبریز ـ سهند را در شرایط عادی در حدود نیم ساعت تا سه ربع ساعت طی می‌کنند به حدود 10 دقیقه تقلیل خواهد یافت. ضمن اینکه با انتقال بخشی از تردد به این مسیر از ترافیک مسیر تبریز ـ ‌آذرشهر نیز کاسته خواهد شد.

بزرگراه تبریز ـ سهند با 22 کیلومتر در دو قطعه و به صورت چهار بانده در حال اجراست که ساخت قطعه اول آن به طول 7 کیلومتر از سمت شهر جدید سهند از‌ سال 89 و قطعه دوم آن با 15 کیلومتر طول از سمت تبریز در سال 90 آغاز شده است.

پروژه‌ای که گفته می‌شود با بهره‌برداری از آن ساکنان سهند در کمتر از 10 دقیقه به تبریز خواهند رسید و با توجه به عدم وجود مراکز بهداشتی ـ درمانی، آموزشی، رفاهی ـ تفریحی و … در این شهر، ساکنان آن خواهند توانست به این امکانات اولیه دسترسی داشته باشند اما متاسفانه تاکنون وعده و وعیدهای مسوولان در این رابطه به تحقق نرسیده است.

البته محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در یکسال گذشته چندین بار  از این پروژه بازدید کرده و وقت زیادی را برای افتتاح این پروژه و به ثمر رساندن آن کرده و امیدواریم با همکاری مسئولان این پروژه در زمان اعلام شده به سرانجام برسد

شهر جدید سهند یکی از شهرهای جدید اطراف کلان‌شهر تبریز است که هم‌اکنون پذیرای ده‌ها هزار متقاضی مسکن مهر است و احداث بزرگراه تبریز ـ سهند باعث می‌شود ساکنان شهر جدید سهند برای رسیدن به تبریز مسیر 45 دقیقه‌ای را مدت 10 دقیقه طی کنند و هم از بار سنگین ترافیکی تبریز ـ آذرشهر کاسته شود.

اظهارات مسوولان امر، یک نکته بارز را به ذهن آدمی متبادر می‌کند، سراب وعده با بازه زمانی یک‌ساله،  هر سال که موعد افتتاح پروژه به سر می‌رسد، مسوولان با تمدید یک‌ساله وعده‌ها اتمام پروژه را به یک‌سال دیگر موکول می‌کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.