همزمان با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی:

چند پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری منطقه ۲ تبریز به بهره برداری می رسد

توسطسردبیر

دی 27 1398

خوشنواز

شهردار منطقه ۲ تبریز در برنامه تلویزیونی تبریزیم از بهره برداری چند پروژه عمرانی و خدماتی همزمان با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، باقر خوشنواز با اعلام این خبر گفت: عملیات تعریض و مسیرگشائی خیابان عطار نیشابوری با ۳۲۰میلیارد ریال هزینه از مهمترین و با ارزش ترین پروژه های منطقه ۲ است که احداث آن به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است، البته شهروندان هم اکنون در حال تردد از این مسیر هستند.

او احداث پیاده رو، رفوژ وسط مسیر و اصلاح هندسی این پروژه با تصویب کمیته فنی و شورای ترافیک استان و همچنین جداره سازی دیوار برای جلوگیری از احداث واحدهای تجاری، خدماتی برای رفع ترافیک در این مسیر، از مهمترین نکات مورد توجه در پروژه تعریض خیابان عطار نیشابوری عنوان کرد.

شهردار منطقه ۲ تبریز همچنین با تاکید به اینکه خیابان عطار نیشابوری منتهی به چندین مراکز درمانی و بیمارستان اعم از بیمارستان امام رضا و شهید مدنی است، افزود: برای تردد آسان و بدون ترافیک آمبولانس ها همچنین خط ویژه ای در مسیر تعریض شده عطار نیشابوری درنظر گرفته شده است.

خوشنواز از دیگر پروژه های تاثیرگذار در روند تسهیل عبور و مرور شهری از احداث پل همسان کابلی تبریز با ۱۵۰ میلیارد ریال و احداث رمپ شمال شرقی میدان افلاک نما نیز خبر داد.

او از به اتمام رسیدن چند کانال در حوزه شهرداری منطقه دو که نقش مهمی در جلوگیری از سرریز آبهای سطحی به معابر را دارند نیز خبر داد و تصریح کرد: در راستای ارتقای بهداشت و سلامت جامعه و رفع بحران های شهری خصوصا برای دفع صحیح آبهای سطحی به هنگام بارش های فصلی، عملیات احداث چند کانال در حوزه این منطقه به اتمام رسیده و آماده بهره برداری می باشد.

شهردار منطقه ۲ کانال ساری زمی را از جمله این مسیل ها عنوان کرد و اظهار داشت: احداث این کانال به ارتفاع ۴ متر به اتمام رسیده است.

خوشنواز کانال کوی سهند را دیگر مسیل به اتمام رسیده عنوان کرد و افزود: به علت عدم توجه عده ای افراد این کانال به محل جمع آوری زباله و نخاله تبدیل شده بود که با انجام عملیات عمرانی هم اکنون علاوه بر هدایت صحیح سیلاب ها، از لحاظ زیباسازی شهری نیز ساماندهی شده است.

اوهمچنین دیگر پروژه به اتمام رسیده را باکس گذاری مسیر مهرانه رود در محدوده شهرداری منطقه چهار و از پروژه های فرامنطقه ای آماده بهره برداری عنوان کرد.

در ادامه برنامه زنده تلویزیونی تبریزیم همچنین علیرضا نریمانی معاون فنی عمرانی شهرداری منطقه ۲ در توضیح پروژه تعریض خیابان عطار نیشابوری گفت: با انجام تملک و عملیات تعریض در این مسیر، شاهد افزوده شدن ۶ هزار مترمربع به فضای عمومی شهر تبریز هستیم.

او افزود: تعریض این پروژه بطول ۵۰۰ متر می باشد که با انجام جداره سازی دیوار بطول ۱۳۰ متر و ارتفاع ۳ متر، علاوه بر زیبائی از لحاظ منظر شهری، در جهت روان سازی عبور و مرور از ساخت و ساز های تجاری و خدماتی، جلوگیری شده است.

نریمانی همچنین در تشریح پل همسان کابلی تبریز گفت: شمع گذاری پروژه پل همسان کابلی به انجام رسیده و این پروژه در مرحله ساخت عرشه قرار دارد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.