واعظی

رئیس دفتر ریاست جمهوری با اشاره به نقش حمل و نقل عمومی در شهر تبریز گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تبریز باعث کاهش آلودگی هوا می شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، فاز نهایی خط ۱ قطار شهری تبریز صبح امروز همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افتتاح و به بهره برداری رسید.

محمود واعظی در مراسم افتتاح این پروژه با بیان اینکه شاهد پیشرفت های خوبی در پروژه متروی تبریز هستیم، افزود: از تمام تلاشگران قطار شهری تبریز قدردانی می کنیم.

او اضافه کرد: همبستگی خوبی بین مسئولان این استان وجود دارد و پروژه های مهمی در آذربایجان شرقی در حال اجرا است. ۶ هزار میلیارد تومان برای افتتاح پروژه‌های دهه فجر این استان هزینه شده است.

واعظی همچنین ادامه داد: در دو سفر ریاست جمهوری به این استان نیز که طی سال جاری انجام شد در مجموع ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه های مختلف به بهره برداری رسید. در مجموع و در این سه نوبت ۲۸ هزار میلیارد تومان پروژه طی سال جاری در استان افتتاح شد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به آلودگی هوای کلانشهرها گفت: توسعه حمل و نقل عمومی همچون مترو در کلانشهرها باعث کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست می شود و همچنین در تردد مردم و شهروندان تسهیل می شود.

او به تحریم های دشمنان نیز اشاره کرد و افزود: هر چه فشار ها و تحریم های دشمنان بیشتر می شود انگیزه و تلاش و مقاومت این ملت نیز بیشتر می شود و نمونه آن افتتاح این پروژه های مهم در آذربایجان شرقی است.

واعظی با اشاره به اینکه دشمن بداند مردم ما مقاوم هستند و پشتیبان این نظام خواهند بود، گفت: مردم ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که نقشه های دشمن همیشه شکست می خورد و آنها از انقلاب اسلامی حمایت و پشتیبانی می کنند.

او به حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز اشاره کرد و ابراز داشت: مردم آذربایجان در تمام امور پشتیبان و پیشتاز هستند و در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نیز در این هوای سرد و برفی به خیابان ها آمدند.

ایستگاه شماره ۱۲(میدان کهن) از ایستگاه‌های مهم قطار شهری به شمار می‌رود که شهروندان را به راحتی به محدوده مرکزی شهر می رساند.

خیابان محققی که سال ها به جهت عملیات اجرایی این پروژه مهم شهری مسدود بود، با افتتاح این ایستگاه بازگشایی شد.

با بهره برداری از فاز نهایی خط ۱ مترو تبریز، قابلیت جابجایی شهروندان تا ایستگاه لاله محقق شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.