معاون پژوهشی دانشگاه تبریز گفت: ما نتایج مطالعات خود در مورد موضوعات زیست محیطی را بدون حب و بغض یا جانبداری از گروه و افراد خاص اعلام می‌کنیم و در این خصوص تعارفی با سازمان حفاظت محیط زیست و افراد خاص نداریم.

دانشگاه تبریز تعارفی با سازمان حفاظت محیط زیست و افراد خاص ندارد

به گزارش آیرال خبر، اصغر عسگری با اشاره به اظهارنظرهای مطرح شده در رابطه با احتمال آلایندگی معدن طلای اندریان اظهار داشت: ما نتایج مطالعات خود در مورد موضوعات زیست محیطی را بدون حب و بغض یا جانبداری از گروه و افراد خاص اعلام می‌کنیم و در این خصوص تعارفی با سازمان حفاظت محیط زیست و افراد خاص نداریم.

وی با اشاره به نتایج آزمایش‌های دانشگاه تبریز از منابع آب سطحی و زیرزمینی محدوده فعالیت معدن طلای اندریان اضافه کرد: نتایج به دست آمده حاکی از استاندارد بودن کیفیت آب شرب منطقه بوده و اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در پایش، کنترل و مدیریت آلاینده‌های استان، فعالیت‌های ارزشمندی را انجام داده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه با ابراز علاقه به بررسی مستندات و نقطه‌نظرهای کارشناسی و علمی مراکز تحقیقاتی و صاحب‌نظران امر متذکر شد: اگر کسانی نتایج بررسی و آزمایش‌های دانشگاه را قبول نکنند، باید برای ادعای خود دلایل و مستندات علمی ارائه کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به پایش مستمر و نمونه‌برداری‌های متعدد از منابع آبی و سنجش آلاینده‌های هوا در محدوده معادن بزرگ استان تاکید داشت: سازمان حفاظت محیط زیست مجموعه‌ای- اداری تحقیقاتی است که در انجام رسالت قانونی خود به هیچ قیمتی مماشات نمی‌کند.

حمید قاسمی، نتایج نمونه‌برداری آزمایشگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان را مربوط به محلول مورد استفاده در داخل سایت معدنی در پروسه استخراج ماده معدنی عنوان و تشریح کرد: مقادیر ذکر شده در آزمایش مورد اشاره ربطی به نشتی‌های احتمالی مواد آلاینده به منابع آبی اطراف سایت معدن نداشته و نمی‌تواند به عنوان شاخصی برای تشخیص آلایندگی واحد در نظر گرفته شود.

وی با اعلام این مطلب که تمام واحدهای صنعتی و معدنی دارای ظرفیت آلایندگی هستند، اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با ابلاغ ضوابط و اجرای آن توسط بهره‌بردار میزان آلایندگی را کنترل یا به حداقل می‌رساند و اظهارنظرهای کارشناسی این سازمان در خصوص آلایندگی واحدها با استناد به نمونه‌برداری و آزمایش‌های بازه زمانی معینی بوده و صرفا برای محدوده زمانی مذکور معتبر است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.