اولین شکست آسیایی بعد از یک دهه حضور

هادی به مدال برنز بسنده کرد

توسطسردبیر

اسفند 5 1398
کشتی‌گیر پرافتخار استان در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور هند از کسب مدال طلا ناکام مانده و به نشان برنز قناعت کرد.

به گزارش آیرال خبر، سی‌وسومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا طی روزهای 3 و 4 اسفندماه در شهر دهلی نو کشور هند برگزار شد و پرویز هادی، کشتی‌گیر ملی‌پوش آذربایجان‌شرقی در این مسابقات به مدال برنز بسنده کرد.

پرویزهادی، نماینده وزن 125 کیلوگرم تیم ملی کشورمان بود که در دور اول با نتیجه 14 بر 4 «عمر سارم» از سوریه را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل «آیال لازاریف» قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

آرادکار عنوان‌دار استان در مرحله نیمه نهایی مقابل «یوسوپ باتیرمورزایف» از قزاقستان با نتیجه 4 بر صفر ضربه فنی شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر «فرهاد آناکولوف» از تاجیکستان را مغلوب کرد تا به مدال برنز برسد.

شکست پرویز هادی برابر کشتی‌گیر قزاقستانی، اولین شکست او در یک دهه حضورش در مسابقات آسیایی بود. البته وی در این مسابقات به دلیل اینکه تازه از بند مصدومیت رهایی یافته است، از آمادگی همیشگی به دور بود.

ملی‌پوش سنگین‌وزن باسمنجی تا به امروز در تمامی مسابقات آسیایی که شرکت کرده بود، به مدال طلا رسیده که می‌توان به قهرمانی آسیا گوامی 2012، دهلی 2013، بانکوک 2016 و بازی‌های آسیایی 2014 اینچوان و 2018 جاکارتا اشاره کرد.

وی در مسابقات جهانی سال گذشته در مجارستان هم به مدال برنز دست یافت تا نخستین کشتی‌گیر مدال‌آور استان در رقابت‌های جهانی نیز لقب بگیرد.

پرویز هادی در کشتی، میرهاشم حسینی در تکواندو و میلاد وزیری در تیراندازی با کمان سه ورزشکار استان هستند که موفق به کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو شده‌اند و از شانس‌های کسب مدال در این رویداد بزرگ ورزشی به شمار می‌روند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.