نشست خبری شهردار منطقه دو تبریز

شهردار منطقه ۲ تبریز با اشاره به اهمیت پروژه پل همسان در روان سازی ترافیک پل کابلی گفت: این پروژه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمدباقر خوشنواز صبح امروز در نشست خبری با تشریح پروژه پل همسان کابلی تبریز گفت: برای این پروژه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که با افتتاح آن شاهد روان سازی ترافیک در این محدوده شهر خواهیم بود.

او از همت شهرداری منطقه دو برای اتمام طرح های نیمه تمام خبر داد و اظهار داشت: تلاش می کنیم پروژه پل همسان تا آخر تیرماه سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

خوشنواز با بیان اینکه در سطح حوزه شهرداری منطقه دو تبریز بیش از ۱۷۰ هزار نفر جمعیت ساکن هستند، افزود: محدوده خدماتی این منطقه 2هزار و 224 هکتار بوده و تعداد خانوار این منطقه نیز بیش از ۵۲ هزار خانوار است.

او با تاکید بر اینکه بافت فرسوده این منطقه کمتر از سایر مناطق است، افزود: بافت فرسوده در این منطقه مساحتی بالغ بر ۱۱۰ هکتار دارد.

شهردار منطقه ۲ تبریز در خصوص تحقق درآمدی این منطقه نیز گفت: طی ۱۰ ماه گذشته تحقق درآمدی ما ۵۴ درصد بوده است که شاهد رشد درآمدهای نقدی نسبت به سال گذشته بودیم.

او افزود: از این میزان ۴۱ درصد درآمد نقدی و ۱۳ درصد درآمد غیرنقدی بوده است.

خوشنواز به عملکرد عمرانی این منطقه که برگرفته از سامانه ساجا است اشاره کرد و گفت: اعتبار مصوب عمرانی این منطقه در سال جاری ۱۵۴ میلیارد تومان بود که شامل پروژه های عمرانی منطقه۲ و فرامنطقه ای است که منطقه ۲ معین آنها بود.

او میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی در ۱۰ ماه گذشته این منطقه را حدود ۷۵ درصد عنوان کرد و افزود: میزان پیشرفت ریالی پروژه های عمرانی در ۱۰ ماه گذشته این منطقه نیز ۶۱ درصد بود. منطقه ۲ تبریز رتبه دوم از نظر بودجه مصوب عمرانی را دارد.

شهردار منطقه ۲ تبریز ابراز داشت: در سال جاری ۴۷ پروژه عمرانی و فضای سبز عقد قرارداد شده است که در سال گذشته ۳۳ مورد بوده است.

او به موضوعات شهرسازی این منطقه نیز اشاره داشت و گفت: طی سال جاری شاهد رونق در صدور پروانه ساختمانی و مجوز نقشه بودیم به طوری که در ۱۰ ماه سال ۹۷ تعداد ۵۵۴ مجوز نقشه و در ۱۰ ماهه امسال ۵۶۱ مورد مجوز نقشه صادر شد.

خوشنواز در خصوص زیربنای پروانه های ساختمانی نیز گفت: ۵۰۷ هزار مترمربع زیربنای پروانه ساختمانی طی سال گذشته صادر شده بود که امسال این آمار به ۵۲۳ هزار مترمربع رسید.

او در خصوص حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز گفت: ۶ کتابخانه و ۳ خانه فرهنگ و سلامت در سطح منطقه داریم، تعداد اعضای فعال در کتابخانه ها هزار و 850 نفر است که تعداد مراجعین به این کتابخانه بیش از ۴۰ هزار نفر است. ۱۰۵ قبولی کنکور نیز در این منطقه داشتیم. ۴۶۵ برنامه نیز در سطح منطقه در مراکز فرهنگی این منطقه برگزار شده است.

خوشنواز از کاشت ۵۲ هزار و ۵۰۰ درخت و درختچه طی سال جاری در این منطقه خبر داد و گفت: طی سال آینده که به سال فضای سبز توسط شهرداری و شورای شهر تبریز نامگذاری شده این آمار افزایش نیز می یابد.

او گفت: 3هزار متر مربع نیز سرانه گلخانه های این منطقه است که به خودکفایی رسیده ایم. تعداد گل های تولید شده ۴۴۰ هزار انواع گل است. تا پایان دی ماه ۱۵ میلیارد تومان هزینه نگه داری و کاشت فضای سبز به ۱۴ پیمانکار و شرکت پرداخت شده است.

شهردار منطقه ۲ تبریز ادامه داد: دو پارک نیمه تمام در کوی دادگستری و خیابان دکتر حسابی داریم و سه پارک نیز برای سال آینده در کوی گلستان، جاده باسمنج و گورخانه در نظر گرفته شده که احداث شود.

او در خصوص پروژه های در حال اجرای این منطقه نیز گفت: پروژه های مسقف سازی گلزار شهدا، باکس گذاری مهرانه رود، مسیرگشایی خیابان علی بقال و پل همسان کابلی هم اکنون در حال انجام است.

خوشنواز از افتتاح پروژه تعریض و مسیرگشایی خیابان عطار نیشابوری نیز خبر داد و افزود: این پروژه مهم که تاثیر بالایی در روان سازی ترافیک منطقه دارد به پایان رسیده و به زودی افتتاح می شود. همچنین پروژه های دیگری نیز در حوزه بحران و سلامت شهری نیز افتتاح می شود که شامل کانال ساری زمی، کانال سهند، کانال مهران رود و ساماندهی پارک سهند است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.