مهدوی گفت: به صورت تصادفی از خودروهایی که غیر از پلاک استانی دارند تست و نمونه‌گیری انجام می‌شود تا از وورد هرگونه فرد مشکوک به ویروس کرونا به تبریز جلوگیری شود.
Image result for فرماندار تبریز

به گزارش آیرال خبر، بهروز مهدوی فرماندار تبریز با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در تبریز برای پیشگیری از شیوع کرونا اظهار داشت: در حال حاضر هیچ مشکلی از بابت تامین مواد ضدعفونی کننده نداریم ، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بر نحوه توزیع این مواد نظارت دارد البته فعلا در تولید ماسک مشکلاتی وجود داشت که حل شده و ماسک مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز بهد اشتی و درمانی تامین شده است.

وی گفت: مدیریت توزیع مواد ضدعفونی کننده در تبریز بر عهده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت و معدن گذاشته شد.

فرماندار تبریز با اشاره به ضدعفونی معابر و سطوح در تبریز خاطرنشان کرد: با هماهنگی شهرداری تبریز، تمامی سطوح و معابر شهر، وسایل نقلیه عمومی و تاکسی، حتی سطل‌های زباله ضدعفونی می‌شوند. همچنین ادارت و مراکز خصوصی نیز تماما مورد ضدعفونی قرار می‌گیرند.

مهدوی یادآور شد: به جز شهرداری، بانک‌ها و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ساعات کاری تمامی ادارات کاهش یافته و مدارس و دانشگاه‌ها نیز تعطیل شدند، البته تعطیلی مدارس از تراکم جمعیتی در سطح شهر کاسته است. تمامی کارمندان بالای 55 سال، بانوان باردار و کسانیکه فرزند نوزاد دارند همچنین کارمندانی که بیمار هستند با نظر مدیران ادارات نیازی به حضور در محل کار خود ندارند.

فرماندار تبریز با بیان اینکه تمامی مبادی ورودی شهر مجهز به اکیپ‌های بهداشتی و قرنطینه است افزود: اعلام شده که به صورت تصادفی از خودروهایی که غیر از پلاک استانی دارند تست و نمونه‌گیری انجام شود تا از وورد هرگونه فرد مشکوک به ویروس کرونا به تبریز جلوگیری شود .خانه‌های سلامت و بهداشت در نقاط مختلف نیز به صورت آماده باش به فعالیت خود ادامه می‌دهند. ضدعفونی ادارات و معابر عمومی به صورت مستمر ادامه دارد.

وی ادامه داد: به همشهریان عزیر توصیه می‌کنیم، در مواقعی که ضرورتی وجود ندارد از حضور در تجمعات و مراکز پرتردد مانند بازار خودداری کنند، کیت‌های آزمایشگاهی به مقدار لازم در استان دپو شده تا مشکلی نداشته باشیم به طور روزانه جلسات مختلفی با افراد مختلف تشکیل شده و تمامی تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات لازم انجام می‌شود.

فرماندار تبریز با اشاره به طرح غربالگری خانه به خانه در سطح کشور گفت: این کار با هماهنگی وزارت بهداشت همزمان با سراسر کشور در تبریز نیز به مرحله اجرا درخواهد آمده و از فردا شروع خواهد شد، در این طرح افراد خانواده مورد تست و نمونه‌گیری قرار خواهند گرفت تا از سلامتی همشهریان اطمینان حاصل کنیم منتظر دستورالعمل وزارت بهداشت در ارتباط با سازوکار این طرح هستیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.