دیدار شهردار تبریز با سفیر آفریقای جنوبی

شهردار تبریز در پیامی به مناسبت سالروز شهادت مهدی باکری و روز شهردار تاکید کرد: شیوه و منش شهید باکری باید سرلوحه فعالیت شهرداران باشد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، متن پیام ایرج شهین باهر، شهردار تبریز به شرح زیر است:

بسمه تعالی

نامگذاری ۲۵ اسفند، سالروز شهادت مهدی باکری به نام روز شهردار، علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره این سردار رشید اسلام، تلنگری است برای شهرداران کل کشور که شیوه و منش آن شهید بزرگوار را سرلوحه فعالیت‌های خویش قرار دهند.
اگر آن روزها در دوران دفاع مقدس سردار شهید مهدی باکری با از جان گذشتگی و ایثار برابر دشمنان ایستاد و از ارزش‌های اسلامی و داشته های میهن عزیزمان دفاع کرد، امروز مسئولانی در کسوت شهردار، همان وظایف را در قالبی دیگر و برای توسعه و آبادانی شهرها بر عهده دارند.
مدیریت جهادی برای ما به این معنا است که در شرایط خاص، ویژه یا بحرانی فارغ از تمام تشریفات و اختیارات و وظایف تعیین‌شده،  تمام توان خود را به کار گیریم تا باری دیگر آرامش، رفاه و امنیت برای شهروندان عزیزمان به ارمغان بیاوریم.

در بحران اخیر شیوع ویروس کرونا نیز شهرداران و شهرداری‌های سراسر کشور از همان روزهای آغازین ظهور این بیماری، در بطن بحران بوده و ضدعفونی معابر و اماکن شهری، آموزش و فرهنگ‌سازی، اعمال محدودیت در فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی و … را در دستور کار قرار دادند.
در تبریز هم ما در راستای ماموریت های تعریف شده با همکاری نهادهای دیگر مسئول، عملیات گسترده ضدعفونی و گندزدایی در تمام مناطق شهر، مخصوصا مناطق پرتجمع را آغاز کردیم و در ادامه با هماهنگی ستاد استانی پیشگیری از کرونا، فضاهای تبلیغاتی شهر را محلی برای آموزش و توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا اختصاص دادیم. ضدعفونی همه روزه مجموعه‌های تحت هدایت شهرداری همچون مترو، ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی، میادین میوه و تره‌بار و … از دیگر فعالیت‌های مدیریت شهری است که تا اطلاع ثانوی تداوم می یابد.
۲۵ اسفند را فرصت مناسبی برای قدردانی از تمامی پرسنل خدوم شهرداری تبریز در مناطق، سازمان ها و معاونت‌های مختلف می دانم که در کنار توجه به عمران، تمیزی و زیبایی شهری، در مواقع بحرانی نیز همواره پای کار هستند.
این روز را همچنین به تمام شهرداران سراسر کشور تبریک گفته و از خداوند متعال توفیقات روزافزون برای تک تک عزیزان آرزو می‌کنم.
ایرج شهین‌باهر
شهردار تبریز

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.