بیگی گفت: در نامه سازمان بازرسی به صراحت ذکر شده که شرکت‌های خریدار(شیرین عسل و دامپروری آذربایجان خاوری) بدهی معوق بانکی دارند لذا فاقد اهلیت واگذاری هستند.
Image result for دکتر بیگی نماینده

به گزارش آیرال خبر، احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، مجددا به فرآیند واگذاری کشت و صنعت مغان و سرنوشت این مجوعه‌ی اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: ارزیابی صورت گرفته در خصوص قیمت این واگذاری مربوط به سال قبل است، در حالی که اعتبار ارزیابی‌ها 6 ماهه می‌باشد.

وی افزود: علاوه بر آن، اتفاقات مختلفی در عرصه اقتصادی کشور رخ داده است، قیمت دلار نسبت به زمان واگذاری 4 برابر شده و اجحاف بسیاری بر بیت‌المال صورت گرفته است.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه ردپای معاون اول رئیس جمهور در این پرونده مشهود است افزود: به دستور جهانگیری، جلسه‌ای بین معاونان هماهنگی و اقتصادی جهانگیری تشکیل شده تا اعضا را متقاعد کنند تا از ابطال معامله جلوگیری شود.

بیگی افزود: آقای ژائله هم‌اکنون 120میلیاردتومان بدهی معوق بانکی دارد بنابراین از نظر مالی دارای اهلیت واگذاری نیست، همچنان احتکار 2500تن برنج و حکم دادگاه، مزید بر عدم اهلیت وی برای مالکیت کشت و صنعت مغان است.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم یادآور شد: سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای، مزایده‌ی مجدد را خواستار شده بود. در این نامه به صراحت ذکر شده که شرکت‌های خریدار(شیرین عسل و دامپروری آذربایجان خاوری) بدهی معوق بانکی دارند لذا فاقد اهلیت واگذاری هستند.

نماینده مردم تبریز یادآور شد: عدم بررسی اهلیت خریدار، عدم رعایت تشریفات مزایده، بی توجهی به توصیه نهادهای بازرسی و ارزش‌گذاری ناچیز برای کشت و صنعت مغان از جمله ایراداتی است که در گزارش دستگاه‌های نظارتی بیان شده است.

بیگی در پایان تصریح کرد: جهانگیری مصوبه‌ای به هیئت وزیران ارجاع داده که درصورت اجرا، به این معامله رای مثبت داده و به نوعی فرار از ابطال مزایده کشت و صنعت مغان تلقی می‌شود، در حقیقت معاون اول رئیس جمهور به دنبال این است که پرونده کشت و صنعت مغان مشمول مرور زمان شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.