آیرال خبر- اولین بیماران ویروس کرونا در ایران که از شهر قم آغاز شده بود، کم کم دیگر نقاط ایران را نیز درگیر این ویروس مرگبار کرد.

Image result for استانداری آذربایجان شرقی

بسیاری از کارشناسان و متخصصین از قرنطینه این شهر مذهبی به عنوان بزرگترین عامل مهار یاد می کردند ولی مسئولان امر اعتقادی به این گزینه نداشتند و شاید همین عاملی شد تا ویروس مرگبار کرونا پهنه ایران اسلامی را در نوردد و از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب را فرا بگیرد.

تعطیلی رسمی مدارس و مراکز آموزشی و پس از آن تعطیلی کلیه مراکز فرهنگی و هنری و همچنین کاهش ساعات کار ادارات زنگ خطر را به صدا درآورد ولی تعطیلی مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه به همه نشان داد که “ویروس کرونا” را باید خیلی جدی گرفت و رعایت همه نکات بهداشتی امری ضروری و واجب است و بایستی مو به مو اجرا گردد.

در این میان البته بودند عده ای که از فرصت تعطیلی برای سیر و سفر تفریحی بهره بردند و جاده های شمال را به اشغال درآوردند

اعتراض مردم محلی به این گردشگران باعث شد تا بسیاری از هتلداران شهرهای شمالی از واگذاری اماکن استیجاری و اقامتی خودداری کنند.

پس از این اتفاق بسیاری از استانداران دست به کار شدند و با صدور اطلاعیه هایی اعلام کردند که از پذیرش مهمانان و گردشگران نوروزی معذور هستند، اقدامی که بی شک سلامتی شهروندان را بالاتر از هر فعالیت اقتصادی لحاظ کرده است.

اما متاسفانه استانداری آذربایجان شرقی تا کنون هیچگونه واکنشی به این اقدام پیشگیرانه نشان نداده است و به نظر می رسد که استاندار آذربایجان شرقی می خواهد مهمان نوازی خود را به رخ ایرانیان بکشاند. کاری که می تواند سلامتی شهروندان را با چالشی بزرگ و جبران ناپذیر مواجه سازد.

امیدواریم استانداری موضع خود را در این خصوص به صورت رسمی اعلام نماید تا نگرانی مردم قهرمان پرور آذربایجان رفع گردد.

عادل جعفرموحد

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.