137

شماره تلفن سه‌رقمی ۱۳۷ متعلق به شهرداری تبریز بوده و تمام شهروندان محترم تبریز می‌توانند برای تقاضای خدمات و یا اعلام درخواست در تمامی حوزه های اجرایی مربوط به شهردار با آن تماس بگیرند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، شهروندان می توانند پیشنهادها و شکایت‌های خود را در تمامی حوزه‌های کاری شهرداری و مدیریت شهری اعلام نموده و کد رهگیری جهت پیگیری و بازخورد دریافت نمایند.

مرکز سامانه مدیریت شهری فرصتی برای مشارکت شهروندان و متقابلا ایجاد زمینه بررسی آشنایی، بهره گیری و رضایتمندی شهروندان به عنوان مخاطبان و مشتریان این مرکز را فراهم ساخته است.

مؤلفه های مهم این سامانه پویایی، کارآمدی، اجتناب از گستردگی بیش از حد، کنترل و تحلیل اطلاعات، آموزش، ارتقاء علمی و توانمندسازی منابع انسانی، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و تبلیغات می باشد.

اهداف سامانه مدیریت شهری ۱۳۷

 از اهداف سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– تسهیل ارتباط شهروندان با شهرداری از طریق خدمات الکترونیکی

– کاهش مراجعات حضوری شهروندان برای پیگیری امور و در نتیجه کاهش سفرهای شهری و ترافیک

 – افزایش حیطه نظارت و کنترل مدیران شهرداری

 – ایجاد بانک اطلاعاتی از مشکلات شهر باهدف طبقه بندی و بررسی دقیق و آماری مشکلات به صورت منطقه‌ای و محله‌ای

 – افزایش مشارکت و نظارت شهروندان بر امور شهری

 – بررسی میزان رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری

– شناسایی شهروندان مسئول مشارکت آنها در امور شهرداری

موضوعات مرتبط با ۱۳۷

موضوعاتی که شهروندان در خصوص آن با سامانه ۱۳۷ ارتباط برقرار می‌کنند شامل موارد ذیل است:

خدمات شهری و عمرانی: آسفالت‌ریزی، جدول گذاری، آبیاری درختان، جمع آوری زباله، لایروبی، رفع آب گرفتگی، برف‌روبی رفع لغزندگی، نصب پل عابر، احداث خیابان، کشتارگاه، احداث فضای سبز، احداث اماکن فرهنگی، هنری ورزش و…

حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری: اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، مترو، خطوط عابر پیاده، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، مسافربرهای شخصی تحت نظارت تاکسیرانی، پارکومتر، پارکینگهای احدائی توسط شهرداری، پارکهای ویژه آموزش ترافیک برای کودکان

اماکن عمومی: پارکها و فضای سبز، پایانه های مسافربری، گلزار شهدا، مراکز معاینه فنی، میادین میوه و تره باره ایستگاه های اتوبوس، مترو و سد

زیباسازی و چشم انداز شهری : حذف زوائد فیزیکی، نظافت دیوارها، درختکاری، گل کاری، معابر عمومی، شست و شوی نشانه ها و علامت های شهری، نظافت معابر و …

 امور اجتماعی و مزاحمت های شهری: سد معبر، جمع آوری متکدیان و کارتن خواب ها، اماکن فرهنگی، هنری و ورزشی

ماموریت مرکز

پیام دریافتی از طریق سامانه ۱۳۷ آدرس یابی شده و سپس به صورت پاکت الکترونیکی به رنگ قرمز ثبت و به منطقه یا ناحیه موردنظر به صورت آنلاین ارسال می شود. هر پیام که از طریق این سامانه به مناطق و نواحی برای پیگیری و اجرا ابلاغ می شود به منزله ابلاغ پیام از سوی شخص شهردار تلقی شده، و تمام مناطق و نواحی موظف به رسیدگی سریع به آن هستند.

پس از اعلام کارشناسان اجرایی مبنی بر انجام درخواست، کارشناسان بازخورد مرکز از طریق تلفن و یا سامانه به صورت اتوماتیک از طریق پیامک با شهروند تماس گرفته و از وی در خصوص سرعت و دقت درخواست ثبت شده نظر خواهی می کنند. این نظرات مستقیما در ارزشیابی و عملکرد مناطق و سازمان های شهرداری استفاده می‌شود.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.