رئیس اتاق بازرگانی تبریز از بهبود شاخص محیط کسب و کار در آذربایجان شرقی خبر داد.

وضعیت آذربایجان‌شرقی  در رقابت غیرمنصفانه شرکت‌های دولتی با غیردولتی و دریافت مالیات

به گزارش آیرال خبر،  یونس ژائله عصر امروز در شصت و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: اتاق بازرگانی ایران پایش ملی محیط کسب و کار را به عهده دارد و در آذربایجان شرقی از ۲۰۵ واحد نمونه نظرسنجی شد که ۵۱ درصد افراد به این نظرسنجی پاسخ دادند.

وی افزود: نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد بهبود وضعیت کسب و کار در آذربایجان‌شرقی در این دوره بیشتر از سایر استان‌ها بوده و به عدد امیدوارکننده ۵.۶ رسیده‌ایم.

ژائله در عین حال خاطرنشان کرد: فعلا شرایط فضای کسب و کار در استان های آذربایجان غربی و سمنان بهتر از آذربایجان شرقی است و امیدواریم در سه ماه آینده این استان ها را نیز پشت سر گذاشته و در بین استان‌ها اول شویم.

وی توضیح داد: به عنوان مثال در شاخص برداشت سلیقه‌ای از قوانین و مقررات با عدد ۶.۳۷، بی‌تعهدی طرف‌های قرارداد به تعهدات با عدد ۵، قوانین سخت بیمه کار و تامین اجتماعی با عدد ۴.۹۱، تمایل عمومی به خرید کالای خارجی با عدد ۴.۲۳ و دشواری تامین مالی از بانک ها با عدد ۶.۸ وضعیت استان از میانگین کشور بهتر هست.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز متذکر شد: در بحث‌های تامین مالی نسبت به گذشته بهبود یافته‌ایم ولی نسبت به عدد مورد نظر کشور هنوز فاصله داریم.

ژائله در عین حال خاطرنشان کرد: در شاخصی مثل غیرقابل پیش بینی بودن قیمت‌های مواد اولیه در بدترین وضعیت قرار داشته و عدد استان و کشور در این شاخص به ترتیب ۹.۰۴ و ۹.۲۱ است.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: در شاخص رویه‌های ناعادلانه ممیزی و دریافت مالیات با عدد ۶.۵ وضعیت نامناسبی نسبت به کشور داریم.

وی عدد استان را در شاخص وجود رقابت غیرمنصفانه شرکت‌های دولتی با غیردولتی ۵.۱۶، شفاف نبودن آمار و اطلاعات اقتصادی ۶.۱۷ و ضعف زیرساخت های حمل و نقل زمینی، ریلی و دریایی را ۵.۵۱ اعلام کرد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.