اجرای طرح فهما در دوران کرونا منجربه تولید آثار فرهنگی درفضای مجازی شد

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح ملی «ایران قوی» (فهما ۲) منجر به تولید آثار فرهنگی و هنری خلاق در فضای مجازی شده است.

به گزارش آیرال خبر، علی پیروزمنش، با بیان اینکه طرح ملی «ایران قوی» به صورت کاملا هوشمند و با بهره‎‌مندی از فرصت‌ها و ظرفیت های موجود در فضای مجازی طراحی شده است، افزود: اجرای این طرح در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد زمینه‌ساز بروز، ظهور و شناسایی استعدادهای موجود در سطح مساجد استان شده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از نیروهای خلاق، متخصص و متعهد در اجرای این رویداد از نکات ارزشمند آن است، اظهار داشت: این طرح در گام دوم انقلاب اسلامی متشکل از ۴۰ عنوان برنامه در قالب سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و ۱۲ رواق طراحی شده تا در همه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور اجرایی شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تعریف مرحله ارزیابی و داوری در طرح ملی ایران قوی موجب ایجاد رقابت میان فعالان کانون های مساجد استان شده و در ماه های اخیر موجب گسترش ثبت و به‌روزرسانی فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد شده است.

پیروزمنش، ادامه داد: سامانه بچه‌های مسجد می تواند به عنوان الگویی برای دیگر نهادهای فرهنگی برای پایش و رصد فعالیت ها و برنامه های مراکز تحت پوشش معرفی شود.

وی با قدردانی از ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در طراحی و اجرای رویداد ملی فهما، یادآوری کرد: در شرایطی که جامعه درگیر ویروس کرونا بوده و بخشی از فعالیت های فرهنگی و هنری به اجبار تعطیل شده، ابتکار عمل ستاد فهما در اجرای این رویداد ملی ارزشمند است.

پیروزمنش، افزود: خروجی این طرح ملی باید به صورت دقیق ارزیابی و مورد تحلیل قرار گیرد، ضمن این‌که تربیت استعدادهای شناسایی شده نیز در اولویت قرار گیرد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.