مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان:

شهید سلیمانی دشمن شناس واقعی بود

توسطتحریریه

دی 15 1399

شهید سلیمانی دشمن شناس واقعی بود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سردار شهید قاشم سلیمانی، تربیت یافته مکتب اسلام ناب بود، گفت: شهید سلیمانی دشمن شناس واقعی بود که این ویژگی در تمام مراحل زندگی شخصی و اجتماعی وی دیده می‌شود.

 به گزارش آیرال خبر، سردار اصغر عباسقلی‌زاده از شهید سلیمانی به عنوان تسلیم محض مفاهیم ناب اسلامی یاد کرد که همواره مطیع امر ولایت بوده و اطاعتش از امر ولایت، این عزت و عظمت را به او داده است.

وی با بیان اینکه سخت است در خصوص سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی صحبت کرد، اظهار داشت: او یک شخصیت بی ­نظیریداشت و می‌شود گفت شخصیتی بود که اکثر رزمندگان و نیروهای انقلابی به حال این بزرگوار غبطه می­ خوردند.

عباسقلی زاده ادامه داد: باتوجه به اظهار لطف و ارادت مقام ولایت به سردار سلیمانی، مشخص شد که ایشان نیز به احوالات این شخصیت بزرگ غبطه می‌خوردند؛ حاج قاسم شخصیتی بود که دنیا را دگرگون کرد و دوستان و دشمنان در عزت و عظمتش معترفند.

وی اضافه کرد: وقتی که ما به وصیت نامه این شخصیت نگاه می ­کنیم مثل اینکه می­ خواهیم وصیت نامه ­های اکثر شهدا و انقلاب را مرور کنیم؛ مطالبی که شهید سلیمانی در وصیت نامه ­اش آورده از هر بعد فراتر است؛ از بعد سبک زندگی اسلامی، اخلاقی، معرفتی، ایمانی، تدین، ولایتمداری، شجاعت، اعتماد به نفس، اتکال به خداوند تبارک و تعالی، توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اطاعت بی چون و چرا از امام راحل و مقام رهبری.

عباسقلی زاده با بیان اینکه شهید سلیمانی نمونه بارز «اشداءُ علی الکفار و رُحَماءُ بینهم» بود، گفت: وی عاشق مردم بود و نه در ایران، بلکه در عراق، فلسطین، لبنان، سوریه، افغانستان، یمن و هر جایی که وقتی ذکر و خیر این شهید بزرگوار می ­شود همه برای شهادت این شخصیت اظهار تاسف می ­کنند.

وی دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را از ویژگی های عمده شهید سلمانی برشمرد و گفت: اگر شجاعت و رایزنی و هماهنگی‌های بین المللی این شخصیت نبود، ما الان شرمنده اهل بیت (ع) بودیم و در واقع از اهل بیت مزدش را به نحو احسن دریافت کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه وقتی بین فرماندهان ارشد کشورها جلسه‌ای برگزار می ­شد، در مقابل او روی زمین می­ نشستند، افزود: یعنی این افراد هرگز به خود اجازه نمی ­دادند که روی مبل یا روی صندلی بنشینند و با دعوت و اصرار او می­‌نشستند.

عباسقلی‌زاده اضافه کرد:هر فرمانی که از لحاظ نظامی و هماهنگی، عملیاتی از سوی سردار سلیمانی صادر می ­شد، بدون چون و چرا و بدون بحث به خاطر اشرافیت او به تمامی مسائل همه قبول و اجرایی می­‌کردند.

وی افزود: در نبرد با فتنه عبری، عربی و صهیونیستی و آمریکایی قاطع و مصمم بود و اگر این فتنه جمع شد، مدیون شهید سلیمانی هستیم.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.