معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز، شور و نشاط مهدوی را محور برنامه های فرهنگی شهرداری درایام نیمه شعبان بیان کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام والمسلمین  احمد حمیدی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام زمان (عج)  و نیمه شعبان گفت: برنامه های متعددی در فضای مجازی ، مراکز فرهنگی و سطح شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام نیمه شعبان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز ایجاد شور و نشاط مهدوی و مراسم نورافشانی و فضاسازی شهر با هدف ایجاد و تداعی انتظار را  از برنامه‌های شهرداری در ایان نیمه شعبان عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد حمیدی، معرفت‌افزایی و شناخت حضرت مهدی(عج) و انتظار ظهور و نشاط اجتماعی ومعنوی را از اهداف ویژه‌برنامه‌های نیمه شعبان عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز  با اشاره به اینکه ابتدا و انتهای سال جاری  مزین به نام مبارک حضرت ولی عصر(عج) است، امسال را سالی برای توجه بیشتر جامعه به موضوع مهدویت و انتظارعنوان کرد.

وی در تشریح برنامه‌های نیمه شعبان گفت: با توجه به شرایط موجود و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های نیمه شعبان در فضای مجازی و حقیقی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از راه‌اندازی کاروان شادی در قالب اتوبوس سیار بدون تجمع  و حرکت کاروان‌های شادی در سطح شهر در ایام نیمه شعبان خبر داد.

وی ،راه اندازی اتوبوس سیار برای نیمه شعبان با عنوان قافله منتظران درکنار اکیپ صوتی واجرای زنده گروه سرود مذهبی نوجوانان با اهدای کتاب های مرتبط با ظهور حضرت ولیعصر(عج) و اهدای گل برای شهروندان و  برپایی نمایشگاه  ظهور را از ویژه برنامه های فرهنگی شهرداری تبریز در ایام نیمه شعبان عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی، برپایی جشن  مجازی  مهدویت در محور های  فضاسازی و محله آرایی و دلنوشته وشعر در وصف امام زمان(عج) و مسابقات مختلف فرهنگی و هنری توسط مدیریت فرهنگی مناطق دهگانه شهرداری و برگزاری جشن نیمه شعبان با عنوان”شور انتظار “درمحوطه شهرداری مرکز را ازدیگر برنامه های ایام نیمه شعبان برشمرد که در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

 وی، معرفی کتابهای مربوط به انتظارو ظهور، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه هنرجویان فرهنگسراها با عنوان منتظران عاشق و دهها مسابقه مختلف فرهنگی و هنری با موضوع مهدویت در مراکز فرهنگی شهرداری و   تهیه  و طراحی پوستر، کلیپ موسیقی و تصویر جهت انتشار در فضای مجازی را از دیگر برنامه های فرهنگی هنری شهرداری تبریز در این ایام عنوان کرد.

وی  با اشاره به اهمیت مساله مهدویت گفت: یکی از رسالت های مهم فعالان دستگاه های مختلف فرهنگی، توسعه نگاه و فرهنگ مهدویت در سطح جامعه است زیرا مهدویت شالوده اصلی فکر و عامل پیوند زنده گروه های مختلف در جامعه است.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.