به گزارش آیرال خبر، ایرج شهین‌باهر اظهار کرد: در دوره فعلی مدیریت شهری تبریز پنج ایستگاه جدید و ۲ پست امدادی به ایستگاه های آتش نشانی تبریز اضافه شده و میزان پوشش خدمات ایمنی به ۶۲ درصد افزایش یافت، در حالی که این عدد در سال ۹۶، ۵۱درصد بود.

شهردار تبریز تصریح کرد: در سال های اخیر آتش سوزی های نسبتا بزرگی در تبریز رخ داده است که از جمله آن ها می توان به چند آتش سوزی در بازار سرپوشیده تبریز اشاره کرد که با حضور به موقع آتش نشانان مجرب و فرماندهی شهید راه خدمت آتش پاد محمد قلیزاده از بروز فجایع بزرگ تر جلوگیری شد.

سابقه آتش نشانی تبریز، حداقل به ۱۰۰ سال قبل برمیگردد. بعضی ها مبداء تاسیس اطفائیه درتبریز را به سال ۱۲۹۶ هجری شمسی نسبت می دهند؛ هرچند که اسنادی در دست است که وجود تجهیزات آتش نشانی را به سال ها قبل تر از آن دلالت می دهد. بعد از پیروزی انقلاب شکوه مند اسلامی، دومین ایستگاه آتش نشانی تبریز در سال ۱۳۶۱ در خیابان راه آهن افتتاح شد. در همان ایستگاه حدود ۱۰ نفر آتش نشان در هر شیفت عملیاتی مشغول به کار شدند.                    روند توسعه ایستگاه های آتش نشانی پس از انقلاب با رشد سریع ادامه یافت و هم اکنون سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز با یک اداره مرکزی و ۲۳ ایستگاه در سطح شهر، دارای ۵۸۶ نفر پرسنل می باشد که ازاین تعداد ۴۹۱ نفر نیروی عملیاتی (اطفا حریق و نجات) بوده و ۷۰ نفر نیز پرسنل اداری و خدماتی هستند.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.