منجم، سلیمانی و رنجبر؛ فینالیست های شهرداری / استعفای بابایی اقدم از شورا!

به گزارش آیرال خبر، جلسه امروز شورای شهر تبریز در رابطه انتخاب شهردار بود و همه اعضای شورا در این جلسه حضور داشتند.دستور جلسه اول

دستور اول جلسه امروز شورا به بررسی انتخاب شهردار پرداخت.

حجت الاسلام رسول برگی، رئیس شورا در ابتدا گفت: در این چند روز گزینه های شهرداری را تحلیل می کردیم؛ اینگونه نیست که شهردار از قبل تعیین شده است و یا بصورت قرعه کشی انتخاب می شود.

روح الله رشیدی، عضو شورا تاکید کرد: حداقل دو نفری که بالای ۵ رای بیاورند به مرحله بعدی می روند و باید طبق ماده ۷۲ تصمیم گیری شود.

علی نوای باغبان، عضو دیگر شورا نیز افزود: اگر فقط یک نفر پنج رای یا بیشتر باشد رقابتی وجود نخواهد داشت و اگر فقط یک نفر بالای پنج رای داشته باشد، آرای بالای چهار نفر را هم در نظر بگیریم.

احد صادقی، عضو شورا در ادامه گفت: هر کس ۵ رای داشته باشد به مرحله بعدی می رود.

حکیمه غفوری، عضو دیگر شورا تصریح کرد: اگر کسی نتواند ۵ رای بیاورد می تواند با ۴ رای به مرحله دیگری برود.

شهرام دبیری، عضو شورا اظهار داشت: افرادی که کاندیدا هستند باید احراز صلاحیت شوند تا بعداً رای گیری شود. هر کس می تواند به دو نفر رای بدهند و از بین گزینه ها می توانیم شهردار را انتخاب کنیم.

وی همچنین افزود: اگر کسی در مرحله اول ۷ رای بیاورد به عنوان شهردار انتخاب خواهد شد و اگر رای ها برابر باشد باید طبق ایثار گری و تحصیلات آن ها اولویت بندی شود.

رشیدی تاکید کرد: در آیین نامه ها ایثارگر بودن فقط شامل هیئت رئیسه می باشد و برای انتخاب شهردار شامل نمی شود.

روح الله دهقان نژاد، عضو شورا خاطرنشان کرد: اگر کسی اکثریت آرا را کسب کند و نفرات بعدی که بیشترین رای را به دست می آورند وارد مرحله بعدی می شوند.

حجت الاسلام برگی طبق ماده ۷۲ پیش خواهیم رفت. هر کسی در مرحله اول بتواند ۷ یا ۸ رای کسب کند می تواند به عنوان شهردار انتخاب شود.

رای گیری از اعضای شورای شهر برای تصدی شهرداری تبریز

در این مرحله هر عضو شورا به دو کاندید رای می دهند تا به مرحله نهایی بروند.

لازم به ذکر است که قبل از آغاز رای گیری، فریدون بابایی اقدم از کاندیداتوری شهرداری تبریز انصراف داد.

نتایج اولیه انتخاب شهردار تبریز

حمید منجم
۷ رای

یعقوب هوشیار
۳ رای

علی جعفری آذر
۴ رای

عباس رنجبر
۵ رای

مظفر سلیمانی
۵ رای

بدین ترتیب منجم، رنجبر، سلیمانی به مرحله نهایی انتخاب شهردار تبریز راه یافتند و انتخاب نهایی شهردار تبریز به روز دوشنبه موکول شد.

انتخاب نمایندگان شورا در کمیته های تخصصی

با رای اکثریت اعضای شورا، پرویز هادی نماینده شورای شهر تبریز در کمیته ارزیابی مدال‌آوران انتخاب شد.

با رای اکثریت اعضای شورا احمد یوسف زاده به عنوان مشاور حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز انتخاب شدند.  وی دارای مدرک دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه تهران و عضو هیات علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان است.

با رای اکثریت اعضای شورا روح الله دهقان نژاد به عنوان نماینده شورا در هیئت حل اختلاف مالیاتی و همچنین عضو کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار انتخاب شد.

با رای اکثریت اعضای شورا علی نوای باغبان، به عنوان نماینده شورا در هیئت حل اختلاف مالیاتی و همچنین عضو کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار انتخاب شد.

با رای اکثریت اعضای شورا، احد صادقی، به عنوان نماینده شورا در هیئت حل اختلاف مالیاتی و هنچنین به عنوان عضو ناظر در سازمان سیما منظر و فضای شهری و عضو ناظر در مناقصات سازمان قطار شهری انتخاب شد.

با رای اکثریت اعضای شورا، یاسین بجانی به عنوان عضو کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار، به عنوان عضو ناظر شورا در سازمان حمل و نقل بار، به عنوان عضو ناظر در شورای سازمان عمران و همچنین عضو ناظر در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری انتخاب شد.

با رای اکثریت اعضای شورا، غلامرضا احمدی به عنوان عضو ناظر شورا در سازمان پسماند انتخاب شد.

با رای اکثریت اعضای شورا، روح الله رشیدی به عنوان عضو ناظر در کمسیون مناقصات حمل و نقل و همچنین به عنوان عضو ناظر در عضو مجمع عمومی شرکت واحد انتخاب شد.

با رای اکثریت اعضای شورا، حجت الاسلام برگی به عنوان عضو ناظر در کمیسیون حل اختلاف شهرداری انتخاب شد.

استعفای بابایی اقدم

حاشیه پایانی جلسه امروز، استعفای یک عضو شورای ششم بود.

فریدون بابایی‌اقدم در اقدامی عجیب با تقدیم نامه ای از عضویت در شورای ششم شهر تبریز استعفا داد.

این استعفا توسط هیات رئیسه بررسی خواهد شد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.