خطیب: وزارت اطلاعات باید با انقلابی ماندن برنامه تحولی خود را عملیاتی کند.
وزارت اطلاعات باید در تراز انقلاب اسلامی ظهور و بروز پیدا کند و تداوم یابد و با یک حرکت انقلابی و انقلابی ماندن صد در صد برنامه تحولی خود را عملیاتی کند.

  حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب گفت: از همه عزیزان تقاضامندم تا در ادامه راه همواره با نکته سنجی،

وی ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان (عج) تمام تلاش و زحمات خود را وقف امنیت این کشور کرده اند و با مصاف با دشمنان، توطئه ها، فتنه ها، گروهک‌های مسلح و مزدوران جاسوسی از جان خود مایه گذاشتند و آبرو و نفس و جان خود را تقدیم کرده‌اند.

خطیب با تشکر از آیت الله رئیسی بیان داشت: شرایط کشور و شرایط امنیتی منطقه و مقوله امنیت ملی یک منظومه در هم تنیده است و همواره در حال تغییر است. وزارت اطلاعات باید با تولید اطلاعات و دقت نظر در تامین مسائل امنیتی و هوشیاری در دیده‌بانی و مرزبانی همه جانبه ابعاد پیچیده و لایه‌های مختلف امنیتی را در مقیاس ملی، فراملی و منطقه‌ای و جهانی دنبال کند و لازمه این بایندگی؛ تحول و پویایی در تشکیلات پنهانی اطلاعتی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات یک نهاد بیرون آمده از انقلاب اسلامی است بنابر این باید در تراز انقلاب اسلامی ظهور و بروز پیدا کند و تداوم یابد و با یک حرکت انقلابی و انقلابی ماندن صد در صد برنامه تحولی خود را عملیاتی کند.

وی تصریح کرد: با درایت، تیز بینی و هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب و بصیرت و هوشمندی مردم انقلابی توطئه‌ها و فتنه‌ها خنثی گردیده و خنثی می‌گردد. نفوذ می‌تواند برای دشمن همچنان که تا کنون نشان داده زمینه امید باشد.

خطیب خاطر نشان کرد: یکی از وظیفه‌های اصلی ما صیانت از مردم ایران و از صیانت از دارایی‌های این ملت است. یکی از وظایف بنده این است تشکیلات اطلاعاتی را انقلابی و اطلاعات را مردم پایه کنم. شرایط کشور، شرایط امنیتی منطقه و بین الملل و امنیت ملی یک منظومه در هم تنیده است که به طور شتابان همواره در حال تغییر در پدیدار‌ها و عرصه‌های متنوع و متکثر موضوعات امنیتی و راهبردی است.

وی خاطر نشان کرد: وزارت اطلاعات باید با تولید اطلاعات و دقت نظر در تامین شقوق متنوع امنیتی و هوشیاری در دیده‌بانی و مرزبانی همه جانبه، ابعاد پیچیده لایه‌های مختلف امنیتی را در مقیاس ملی، فرا ملی و منطقه‌ای شناسایی کند و لازمه بالندگی تحولی است که پویایی، پیشگامی و هوشمندی مستمر در تشکیلات پنهان اطلاعاتی کشور را می‌طلبد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات تصریح کرد: سربازان گمنام، نیرو‌های جهادی و انقلابی با مجاهدت‌های خاموش خود این اهداف را در مسیر راه نورانی امام راحل و منویات حکیمانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی پیگیری کرده و براساس خواست ملت ایران در چارچوب این دولت منتخب قدم خواهد برداشت.

خطیب تاکید کرد: امیدواریم با حمایت، توجه و اتکایی که به آرای مردم و مجلس شورای اسلامی داریم بتوانیم قدم‌های جدی‌تر، حساس تر، تخصصی‌تر و پیچیده‌تری را در اجرای ماموریت نظام برداریم. امروز نظام بین المللی در حال پوست اندازی تمام عیار است و مولفه‌های قدرت پوشالی نرم و سخت غرب و آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال افول و ریزش است.

وی افزود: شکست‌های پی در پی اطلاعاتی و ناکامی‌های دکترین نظامی شیطان بزرگ و اذناب منطقه‌ای غرب آسیا و نمونه بارز آن در افغانستان و سردرگمی آشفته غرب در رویارویی با قدرت‌های نوظهور آسیا بیانگر این واقعیت بزرگ است که این روند به یمن بیداری اسلامی و خیزش نهضت‌ها و جنبش‌های مردمی و اسلامی در کشور‌های منطقه ملهم از اندیشه راهبردی و ارزش‌های اساسی انقلاب اسلامی در حال گسترش است و این بدان معنا است که شیطان بزرگ و نوکر‌ها و مزدوران وابسته به آن به طراحی و پیاده سازی برنامه‌ها و توطئه‌های رنگارنگ خود تداوم می‌بخشند.

دشمن قسم خورده با بهره‌گیری از عوامل نفوذی سکولار و وابسته به غرب و جریانات برانداز با هدف بی‌ثبات سازی کشور درصدد تقابل گرایی و ایجاد نارضایتی و تبدیل آن به کشمکش و بحران است که با درایت، تیزبینی و هدایت‌های حکمیانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و بصیرت و هوشمندی مردم انقلابی این توطئه‌ها و فتنه‌ها خنثی گردیده و خنثی می‌شود.

خطیب اظهار داشت: نظام اسلامی در مقابل دیدگان و سکوت مرگبار مدعیان دروغین حقوق بشر با سنگین‌ترین و بی سابقه‌ترین وجوه تروریسم رسمی دولتی وقیح مواجه بوده است. رئیس جمهور تروریست آمریکا رسما در جریانات تبلیغات انتخاباتی به ایجاد جریانات تروریستی و تکفیری اذعان می‌کند و آشکارا دستور ترور و به شهادت رساندن سرداران مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابوالمهدی را صادر کرده و سردمداران رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی نیز ترور دانشمندان و شهید محسن فخری زاده را برعهده می‌گیرند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در بزرگترین پروژه جنگ و تروریسم اقتصادی، اعمال تحریم‌های وحشیانه و ظالمانه و حتی تحریم دارویی علیه ملت بزرگ را اجرا می‌کنند و با تروریسم رسانه‌ای و تبلیغاتی به منظور تطهیر این اقدامات و تروریست‌های وابسته به آن‌ها تلاش می‌کنند.

خطیب گفت: دشمن با امکانات فناورانه در حال توسعه دشمنی و مخاصمه و خصومت علیه نظام مقدس است بنابراین در این شرایط باید با تمام وحدت و اتحاد در جهتی حرکت کرد که بتوان از ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای مقابله با نفوذ و رسوب اعیادی بیگانگان و تمام توطئه و نقشه‌ها وسناریو‌های امنیتی آن‌ها و شیطان بزرگ مقابله و مبارزه جدی کرد و نیاز به یک اقدام فعال دارد.

باید برای مقابله با وادادگی‌ها و دلدادگی‌ها به غرب و سوء مدیریت‌ها و ترک فعل‌های سوال برانگیز، امید و اعتماد غیر معقول به دشمن، دست اندازی به اموال عمومی و بی تفاوتی به حیف و میل بیت المال، بی توجهی به آستانه تحمل مردم در زیر فشار‌های طاقت فرسای معیشتی اقتصادی تلاش کرد.

خطیب گفت: یکی از وظایف اصلی وزارت اطلاعات صیانت از مردم ایران و صیانت از دارایی‌های این ملت است. یکی دیگر از وظایف بنده انقلابی کردن تشکیلات اطلاعاتی و همپا کردن مردم در اطلاعات و همراه و همیار کردن آنان با مجموعه سربازان گمنام کشور در تامین امنیت این کشور است. وظیفه من این است که تامین امنیت عمومی، آزادی‌ها، حریم خصوصی، رضایت عمومی، حقوق ادیان و اقوام و مذاهب، ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه ایران اسلامی را محترم بشمارم و از آن‌ها صیانت کنم.

خطیب ادامه داد: همچنان که شعار دولت مردمی است همه تلاش مجموعه را در حمایت از تولید ملی بسیج می‌کنم و بر این نکته توجه دارم که یکی از موانع اصلی در مانع زدایی در این سال، معضل فساد اقتصادی است و باید همه تلاش اقتصادی وزارت در این جهت بسیج شود.

وی افزود نکته دیگر این است که همراهی، هم‌افزایی و تعامل با جامعه اطلاعاتی و جهت‌دهی مجموعه به مسیر صحیح خود، ایجاد تحول و اصلاح در آن مجموعه را در برنامه‌ها و اولویت‌های خود بگنجانم. تحقق این موارد به سرمایه اصلی مجموعه اطلاعاتی یعنی نیروی انسانی و سربازان گمنام وابسته است و امیدواریم بتوانیم با تحول مدیریتی و بالندگی در مجموعه، شرایطی ایجاد کنیم که وزارت اطلاعات در اجرای شعار تحول رئیس جمهور محترم پیش‌قدم باشد.

خطیب اضافه کرد: از اینکه توفیق شده امروز در خدمت شما نمایندگان مردم باشم سپاسگزارم و متعهد می‌شوم انتقادات شما را برای تحقق رهنمود‌های راهبردی رهبر انقلاب اسلامی در جهت جلب رضایت و آسایش ملت عزیز با یک حرکت جهادی و انقلابی ارائه کنم.

خطیب گفت: پس از توفیق کسب مدال افتخار خادمی حضرت امام رضا (ع)، مجدد توفیق پیدا کردم و بر من تکلیف کردند به سربازخانه جهاد و مبارزه برگردم و در این وزارت خدمتی ارائه کنم. این امر منوط به رای اعتماد شما است. مجددا از تلاش همه کسانی که در دفاع و نقد اینجانب کوشیدند تشکر می‌کنم و آن را راهنمایی برای اجرای بهتر کارنامه خود می‌دانم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.