به گزارش آیرال خبر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: بدخواهان می خواهند بین جمهوری آذربایجان و ایران تفرقه ایجاد کنند.

وی همچنین با اشاره به پیش‌رو بودن هفته‌ وحدت، این هفته را یکی از اقدامات ماندگار امام خمینی(ره) دانست و یادآور شد: مسلمانان در بسیاری از موارد از جمله خدای واحد، پیامبر، قرآن، قبله، مناسک حج و برخی احادیث اشتراکات زیادی دارند و همچنین دشمن مشترکی نیز دارند که عبارت است از آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، پس چرا با وجود این تعدد اشتراکات، به دنبال اختلافات باشیم.نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به آخرین تحولات افغانستان، خاطر نشان کرد: آمریکا و برخی در افغانستان با دنباله روی از سیاست های شکست خورده آمریکا تمام توان خود را در حمایت از داعش گذاشته اند و با ایجاد زمینه اقدامات نظامی محدود ایجاد ناامنی می کنند.

آل هاشم گفت: این تهدیدات همچون تهدیدات داعش که زمینه ناامنی افغانستان را فراهم کرده باید در نطفه خفه شوند تا ناامنی گسترده تر نشود، و راهبرد ایران است که نیروهای بیگانه و فرامنطقه ای حضور نداشته باشند و خود افغانی ها می توانند امنیت و آسایش کشورشان را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: راهبرد ایران عدم حضور بازیگران فرامنطقه‌ای در افغانستان و جلوگیری از تکرار فجایعی است که با حضور نیروهای خارجی یا نیروهای نیابتی موجب ایجاد ناامنی و وقوع حوادث تروریستی می‌شود.

امام جمعه تبریز یادآور شد: مردم غیرتمند آذربایجان و مردم شجاع تبریز امروز در نماز جمعه پرشکوه این شهر، شهدای هفته گذشته نمازجمعه افغانستان را تکریم و احترام می کنند.

آل هاشم ادامه داد: مردم آذربایجان مسببان حادثه انفجار نمازجمعه افغانستان را نفرین می کنند و از مجامع بین المللی می خواهند زمینه امنیت مردم غیور و مسلمان افغان را فراهم آورند.

وی همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری، آغاز ولایت حضرت حجت (عج) را نیز تبریک گفت.

وی با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی و تبریک این مناسبت از اقدامات، تلاش ها و زحمات شبانه روزی این نیرو تقدیر کرد.

آل هاشم همچنین با اشاره به روز عصای سفید و گرامیداشت مناسبت مربوط به نابینایان گفت: روز عصای سفید تنها بهانه ای برای پاسداشت استعدادها و دستاوردهای نابینایان عزیز است و باید در طول سال مراقبت شوند و زمینه اشتغال آنها را نیز فراهم کنیم.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.