به گزارش آیرال خبر:مراسم رونمایی وجشن امضا از هفتمین اثر پریناز مهاجرانی اسبلی باعنوان پلورالیسم دینی صراط تا صراط های مستقیم با سخنرانی دکتر احمدعلیرضا بیگی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و دکتر میکائیل جمالپور به همت انجمن ناشران استان آذربایجان شرقی و جامعه زینب س کشور در تالارخاقانی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی تبریز باحضورجمعی ازاساتید خانواده های شهدا و اهالی فرهنگ ورسانه برگزارشد .
دراین آیین دکتر جمالپور با اشاره به اینکه نگارنده
ازاولین دانشجویان گروه فلسفه بودند به عنوان نفراول فارغ التحصیل شدند و واولین نفر هم ازپایانامه خود دفاع کردند .
وی افزود به عنوان استاد راهنما هنگام دفاع افتخارکردم وباید گفت ایشان به یک شبهه پاسخ داده اند جای خوشحالی است این پایان نامه هم به سرنوشت سایر پایان نامه ها دچارنشده است .
وی ادامه دادجای خوشحالی است که بانویی ازآذربایجان وارد این حوزه سخت استدلال وبرهان شده است وجلوتر ازتمام اقایان ازپایان نامه خود با بالاترین نمره باوجود سختی های موجود تمام کردند.
دکتر بیگی دراین مراسم با اشاره به اینکه باید قدردان فرهیختگان بود وایشان را حمایت کرد واین خصیصه مردم آذربایجان است که افراد تاثیر گزار را باوجود برخی ناکامی ها ی به وجودآمده حمایت میکنند .
خانم اسبلی هم نیازمند حمایت و پشتیبانی است .
چون رشته های علوم انسانی برخلاف رشته های پول ساز نیست ومشتری ندارد و فرهیختگان این عرصه باید تجلیل و حمایت شوند .

هادی ابراهیمی رییس انجمن ناشران دراین مراسم گفت :ما ازبعد انقلاب تشکل صنفی درحوزه کتاب ونشر نداشتیم واین انجمن اولیت رو درکشور رقم زد اولین انجمن صنفی دردفاع از حقوق مولفین و ناشران تشکیل داد .
ماباید سرانه کتاب خوانی راافزایش دهیم ومیخواهیم بافرهنگ سازی تایم مطالعه وسرانه مطلعه راافزایش دهیم
یکی از راههای مقابله با دروغ پردازی های فضای مجازی افزایش سرانه کتاب خوانی است
شایان ذکراست این اثر هفتمین تالیف پریناز مهاجرانی اسبلی میباشد وی با اشاره به اینکه تحقیق وپژوهش را ازدهه ۸۰ درسازمان زندانها به عنوان آسیب شناس وروزنامه نگار با مصاحبه با زندانیان محکومین به قتل عمد و جوانان شروع کرده اشاره کرد خلع دین ووجود شبهات درباره صراط های مستقیم وشریعت انگیزه وی ازتالیف این تحقیق که ابتدا به صورت پایان نامه بوده و باعنوان تحقیقی پیرامون پلورالیست دینی با استاد راهنمایی دکتر جمالپور انجام گرفته است .
وی با اشاره به نوآوری تالیف فوق افزود از جنبه های نوآوری این پژوهش باید گفت که علاوه بر بررسی آرا اندیشمندان آن را تکیه برآرا آیت الله جوادی آملی تطبیق داده وزندگی مسالمت آمیز وصلح را بررسی کرده است تا به یک حقیقت معرفت شناسی دردین نائل آید و به جنبه های ناکاویده پلورالیست پرداخته و به تکمیل وتنقیح پاسخ های ناکامل اهتمام ورزیده است .

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.