به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، عباس رنجبر ظهر امروز در اولین جلسه شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اظهار کرد: شهر دوستدار کودک یکی از شاخص‌های ارتقای سطح کیفی شهرها در سطح جهان است که از طرف یونیسف در تمام کشورها پیگیری می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس در کشور ما نیز هم شهرهای مختلف در این راستا قدم برداشته‌اند و هم شورای عالی معماری و شهرسازی ایران مصوباتی در این حوزه داشته و ضوابطی تعریف کرده است.

شهردار تبریز تصریح کرد: در چهار سال آینده با پیش بینی بودجه مناسب  موضوع شهر دوستدار کودک را هم در حوزه کالبدی و هم حوزه فرهنگی آن را پیش می‌بریم.

وی اضافه کرد: در حوزه کالبدی شامل ساخت و ساز و تاسیسات شهری که دست شهرداری است، اقداماتی انجام می‌دهیم و در کنار آن در برخی تاسیسات عمومی شامل مراکز تفریحی و تجاری و توریستی که اشخاص ایجاد می‌کنند، در هر دو حوزه این موضوع را مدنظر قرار خواهیم داد.

رنجبر  یادآور شد: به هر شکل ممکن بخش خصوصی را در این موضوع دخیل می‌کنیم، هم از طریق مراکزی که در دست بخش خصوصی است و هم از علاقمندی و مشارکت آنها در این حوزه کمک خواهیم گرفت.

شهردار بتریز اظهار امیدواری کرد با تشکیل شورای اجرایی شهر دوستدار کودک و جلسات منضبط و متوالی فنی و کارشناسی بتوانیم اثرات این موضوع را با اجرای مصوبه و ابلاغیه وزارت کشور، در شهر شاهد باشیم و به جایی برسیم که تبریز نیز شهر دوستدار کودک باشد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.