به گزارش پایگاه خبری آیرال خبر مهندس یدالله جعفری گفت:۲۰ سال است که دولت‌ها برای حل مشکلات کارگران در حوزه‌های گوناگون نقش مسکن را دارند و انباشته مشکلات فعلی کارگران نداشتن برنامه‌های راهبردی و تجویز مسکن‌ها بوده است.
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران کشور در ادامه تاکید کرد: مشکلات کارگران دیگر روزمره شده و اگر دولت برای حمایت از آن‌ها ورود نکند، سرمایه انسانی به مخاطره خواهد افتاد.
وی افزود: بی‌توجهی به مشکلات کارگران قطعا در حوزه‌های اقتصاد، معدن و تولید هرگز موجب رونق نخواهد شد.
جعفری تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم کارگران به‌عنوان ابزار سیاسی بعضی‌ جناح‌ها قرار گیرید.
وی گفت: متأسفانه عمده تشکل‌های صنعتی، کارگری و کارفرمایی به جای حل و فصل مشکلات صنفی کارگران و صنعتگران و کارفرمایان به فکر مسائل سیاسی هستند. باید برای شکوفایی و توسعه مجموعه‌های تولید سیاسی‌کاری‌ها برچیده شود.
جعفری افزود: خوشبختانه رئیس جمهور در نخستین اقدام خود بین کارگران بهشت زهرا (س) و کارگران معدن رفت و از آن‌ها دلجویی کرد که این نشان می‌دهد دولت می‌خواهد مشکلات کارگران معدن را جدی حل کند. از دولت مردمی و ایران قوی انتظار داریم در تداوم خدمت و حرکت جهادی برای توسعه کشورمان امور کارگران و کارفرمایان بیش‌تر در دستور کار دولت قرارگیرد
دبیر جامعه اسلامی کارگران استان آذربایجان شرقی اشاره کرد: کارگران ساختمانی فصلی و روزمزد و کارگرانی که در دوران کرونا از کار بیکار و خانه‌نشین شده و به لحاظ معیشتی دچار مشکل هستند باید دولت برای حمایت از آن‌ها جدی ورود کند.
جعفری در این خصوص تاکید کرد: ضرورت دارد اصلاح قانون بیمه بیکاری هرچه سریع‌تر در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران کشور گفت: باید صندوق تأمین اجتماعی و هیأت امنای تأمین اجتماعی احیا شود و کار آن را به خود کارگران و کارفرمایان واگذار کنند.
وی افزود: مجلس برای تقویت و توسعه اقتصاد کشور، اشتغال و امنیت شغلی کارگران و کارفرمایان و رونق تولید، رفع موانع‌ها و پشتیبانی‌ها قانون را اصلاح کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.