محرم خدایی تنیسور مطرح ایرانی در گفت‌وگو با آیرال خبر در خصوص سوابقش در این رشته ورزشی گفت: من بیش از ۷ سال عضو تیم ملی بودم و ۱۳ دوره نیز موفق شدم عنوان قهرمانی را کسب کنم. در حال حاضر نیز به‌عنوان استعدادیاب در کشور آمریکا مشغول به فعالیت هستم.

وی ادامه داد: حدودا ۳،۴ هفته‌ای است که به ایران آمدم و در این مدت سعی می‌کنم به فدراسیون تنیس ایران کمک کنم. اما اگر به هر دلیلی همکاری مابین صورت نگرفت، شاید برگردم به آمریکا و فعالیت مربیگری‌ام را ادامه دهم.

قهرمان سابق ایران که از نزدیک شاهد و نظاره‌گر لیگ استانی آذربایجان‌شرقی بود، گفت: من برای اولین بار‌ شاهد این رقابت حرفه‌ای در سطح استان بودم و واقعا‌ از کیفیت مسابقات لذت بردم. در یک کلام می‌توان گفت که تبریز گنجینه استعداد های ناب تنیس است و مطمئنا با سرمایه‌گذاری روی بازیکنان نوجوان و جوان می‌توان از آن‌ها در سطح بالاتر و حتی ملی استفاده کرد.

خدایی افزود: از هیئت تنیس آذربایجان‌شرقی بی‌نهایت متشکرم که از من دعوت به‌عمل آوردن و بعد از مدت‌ها به ایران برگشتم و توفیقی شد تا بتوانم دوستانم را بعد از مدت‌ها ببینم. از آقای افشین دبیری هم بی‌نهایت ممنونم که در این مدت کوتاه که در تبریز حضور داشتم، بهترین میزبانی را انجام دادند و جامعه تنیس باید قدردان زحمات خانواده دبیری باشند.

وی در پاسخ به این سوال که می‌تواند به عنوان سراستعدادیاب در آذربایجان‌‌شرقی فعالیت کند یا نه، عنوان داشت: اگر این پیشنهاد به من شود مطمئنا با علاقه بسیار زیاد، قبول می‌کنم. در این مدت کوتاه به این نتیجه رسیدم که تبریز و آذربایجان‌شرقی به لحاظ استعداد مربی و تنیسور بسیار غنی است و مطمئنا می‌توان با استفاده از این پتانسیل، نتایج بهتری کسب کرد.

پیشکسوت تنیس در ارتباط با مقایسه امکانات ایران و آمریکا در این رشته ورزشی گفت: بالطبع نمی‌توان چنین مقایسه ای را انجام داد چراکه به لحاظ سخت افزاری شرایط آمریکا در تنیس خیلی بهتر از ایران است اما خوشبختانه حداقل در تبریز به استعدادها و جوانان بها می‌دهند و با اندک سرمایه‌گذاری می‌توان نتایج بهتری هم کسب کرد.

خدایی در خصوص عدم حضور تیم ملی ایران در رقابت‌های مطرح بین‌المللی و جهانی همچون جام دیویس اظهار داشت: به نظرم فدراسیون ایران برنامه‌‌ریزی بلند مدت و مناسبی تا بدین لحظه نداشته و بدون داشتن برنامه طبیعتا نمی‌توان نتایج قابل قبولی کسب کرد. فکر می‌کنم اگر فدراسیون برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد میتوان در جام دیویس و دیگر رقابتهای معتبر منطقه‌ای حضوری آبرومند و پویا داشت.

قهرمان چندین دوره کشور در پایان یادآور شد: از جوانان علاقمند و مستعد تنیس هم خواهش می‌کنم که اگر به این رشته به‌عنوان یک فعالیت حرفه‌ای‌ نگاه می‌کنند، با تمام تلاش ادامه دهند و از دید یک تفریح به آن نگاه نکنند و مطمئن باشند که آینده از آن آنان است.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.