عملیات جستجوی ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات کوه میشو در منطقه شانجان از توابع شهرستان شبستر در آذربایجان شرقی امروز هم پس از چهار روز ادامه یافت ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

به گزارش آیرال خبر، مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: به دنبال اعلام مفقودی این ۲ کوهنورد، از نخستین ساعات بامداد شنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر از شهرهای شبستر، خامنه، تسوج، مرند و معاونت امداد و نجات استان و کوهنوردان هیات کوهنوردی و سایر دستگاه‌های امدادی مشغول جستجو در ارتفاعات هستند.

حسین پور افزود: عملیات جستجو هر روز از نخستین دقایق صبح با روشن شدن هوا از چندین جبهه کوهستان میشو از جبهه شمالی مشرف به شهرستان مرند و جبهه جنوبی مشرف به شهرستان شبستر با بیش از ۶۰ نفر نجاتگر کوهستان و امدادگر و نیروهای مردمی و کوهنوردان زبده آغاز می شود و تا پایان غروب خورشید و تاریکی ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: امروز در چهارمین روز جستجو از سگ‌های زنده یاب هلال احمر نیز استفاده می‌شود و همچنین از پهپاد تیپ مکانیزه امام زمان (عج) سپاه نیز برای پایش بخشی از کوه میشو بهره خواهیم گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: تیم‌های هلال احمر و نیروهای مردمی در  روزهای گذشته با بهره گیری از پهپاد امدادی و خودرو برف رو آرگو و دوربین‌های امدادی، اقدام به پایش بخش اعظمی از کوهستان میشو و پناهگاه‌های متعدد از جمله پناهگاه گوی زنگی کرده اند.
جستجو برای یافتن کوهنوردان گمشده شبستری ادامه دارد

وی اظهار کرد: عملیات جستجوی ۲ نفر هموطن گم شده به نام‌های دکتر فتح اله جوادی و بابک جوادی تا یافتن آن‌ها در کوهستان میشو به وسعت ۵۰ کیلومتر مربع تداوم خواهد داشت و نجاتگران اقدام به سونداژ بهمن ( جستجوی عمقی با استفاده از میله های مخصوص ) ، جستجوی اتاقک‌ها و جان پناه‌ها و مناطق پر خطر و پرتگاه‌ها و بهمن‌های سقوط کرده می‌کنند.

به گزارش ایرنا این ۲ کوهنورد از روز شنبه ۲۵ دی در ارتفاعات میشو مفقود شده اند.

میشو از رشته کوه‌های آذربایجان شرقی در حد فاصل شهرستانهای شبستر و مرند است.

بلندترین قله آن علی علمدار با ارتفاع ۲ هزار و ۸۵۵ متر در شمال دریاچه ارومیه قرار دارد و جلگه تبریز و دریاچه ارومیه را از جلگه مرند جدا می‌کند.

فلک داغی با ارتفاع ۲ هزار و ۸۴۷ متر معروفترین قله رشته کوههای میشو می‌باشد که صعود به آن از استقبال بیشتری برخوردار می‌باشد و در تمام فصول سال کوهنوردان به این قله صعود می‌کنند

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.