یعقوب هوشیار

شهردار تبریز، بازآفرینی شهری را یکی از راهکارهای موثر در احیای بافت‌های تاریخی و قدیمی شهر دانست و گفت: تملک ۶۰ درصد از واحدهای فرسوده بافت چوخورلار انجام یافته و با تلاش شبانه‌روزی، طی چند ماه آتی شاهد احیای بافت فرسوده شهری در این منطقه خواهیم بود.

به گزارش آیرال خبر، یعقوب هوشیار با اعلام این خبر اظهار کرد: محله چوخورلار به عنوان بافت فرسوده شهری در قلب تبریز و در محدوده بازار اصلی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با حمایت شورای اسلامی شهر در احیای این منطقه، اقدامات خوبی انجام یافته و تا کنون توانسته‌ایم بالغ بر ۶۰ درصد املاک این محله را تملک کنیم.

هوشیار افزود: بازآفرینی شهری یکی از راهکارهای موثر در احیای بافت‌های تاریخی و قدیمی شهر به شمار می‌رود که بالفعل سازی پتانسیل‌های بالقوه موجود در این بافت‌ها حیات واقعی و مدنی آن را تضمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در مدیریت جدید شهری، حساسیت ویژه‌ای بر رویکرد بازآفرینی شهری و احیای این محلات وجود دارد و با تلاش شبانه‌روزی در پروژه چوخورلار و توافق تملک املاک باقی مانده این پروژه با مالکان، طی چند ماه آتی شاهد بر احیای بافت فرسوده شهری خواهیم بود.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.