ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از بازگشت شاگردان یحیی گل‌محمدی به صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران تا بسته شدن حساب باشگاه پرسپولیس. در عین حال رونالدو اولین واکنش رسمی خود را پس از انتقال به النصر عربستان داشت آن هم در شرایطی که تیم سابق وی به صدر جدول لالیگا صعود کرد!

به گزارش ایسنا، در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران، گل‌گهر سیرجان از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی میزبان پرسپولیس بود که این دیدار در نهایت با برتری دو بر صفر پرسپولیس به پایان رسید و به صدر لیگ برتر فوتبال ایران بازگشت.

بسته‌ شدن حساب پرسپولیس به خاطر شکایت یک وکیل

پیروزی پرسپولیسی‌ها در حالی رخ داد که وکیل علیرضا بیرانوند به خاطر طلب ۲۸ هزار دلاری خود، از باشگاه پرسپولیس شکایت کرد و در ادامه بعد از نهایی شدن حکم و پرداخت نشدن این بدهی، حساب باشگاه پرسپولیس مسدود شد تا این طلب پرداخت شود.

اولین واکنش رونالدو به حضور در النصر

فوق ستاره پرتغالی که با عقد قراردادی دو ساله به النصر عربستان پیوست اینگونه نسبت به انتقال خود واکنش نشان داد: برای تجربه جدید خود در یک کشور متفاوت شور و شوق دارم. بی صبرانه در انتظار آشنایی با هم تیمی های جدید خود هستم. باهم برای کسب موفقیت های بیشتر تلاش خواهیم کرد.

رئال مادرید و سلام موقت به صدر لالیگا

در هفته پانزدهم رقابت های لالیگا یک بازی برگزار شد و رئال مادرید با دو گلی که کریم بنزما در دقایق پایانی به ثمر رساند برابر وایادولید به پیروزی دست پیدا کرد و موقتا به صدر جدول رده بندی صعود کرد.

کابوس استراماچونی بر سر استقلال

ماجرای مطالبات آندره‌آ استراماچونی در حال حاضر به مهم‌ترین چالش باشگاه استقلال تبدیل شده است. حدود ۴ ماه پیش نتیجه رای پرونده محکومیت استراماچونی در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مشخص شد و تغییری در رقم محکومیت باشگاه استقلال صورت نگرفت و ضمن پرداختی‌های دیرکرد، باشگاه استقلال حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار یورو به این مربی ایتالیایی محکوم شد و هر لحظه ممکن است کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال به خاطر تاخیر در پرداخت مطالبات حکم جدیدی برای این پرونده صادر کند.

کی‌روش به قطر می‌رود؟

تیم ملی فوتبال قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ که میزبان هم بود با هدایت سانچس اسپانیایی ناامید کننده ظاهر شد و در هر سه بازی خود شکست خورد و فدراسیون فوتبال قطر قرارداد سانچس را به صورت توافقی فسخ کرد و به دنبال یک سرمربی جدیدی است. این درحالی است که امروز خبرنگار روزنامه الکاس اعلام کرد که فدراسیون فوتبال قطر با کی روش به توافق ابتدایی دست پیدا کرده است.

عملکرد لژیونرهای ایرانی در سال ۲۰۲۲

نگاهی به عملکرد لژیونرهای مطرح فوتبال ایران در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که به جز چند نفر، بقیه سال معمولی یا ضعیفی را پشت سر گذاشته‌اند. به جز مهدی طارمی و معدود نفرات دیگر، باقی لژیونرهای مطرح ایران، سال خوبی را پشت سر نگذاشتند؛ طارمی چه در فوتبال پرتغال، چه در لیگ قهرمانان اروپا و چه در جام جهانی ۲۰۲۲ تفاوت‌ها را رقم زد و به تنهایی در سال ۲۰۲۲ در ۵۱ گل پورتو تاثیرگذاری مستقیم داشت که آماری بی‌نظیر برای یک فوتبالیست ایرانی در اروپا به حساب می‌آید.

فرنگی‌کاران از اعزام به فرانسه بازماندند!

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از لغو اعزام ۶ فرنگی‌کار ایران به تورنمنت هنری دگلان فرانسه به دلیل مشکلات مالی فدراسیون کشتی خبر داد و خواستار توجه ویژه وزارت ورزش به حل مشکلات کشتی شد. بر اساس اعلام رنگرز طبق برنامه قرار بود ۶ فرنگی‌کار ایران با هدف شناخت ترکیب اصلی تیم ملی در رقابتهای پیش رو، عازم تورنمنت بین‌المللی فرانسه شوند اما این اعزام به دلیل مشکلات مالی فدراسیون کشتی لغو شد.

بی اطلاعی مادر پله از مرگ فرزندش

پله در ۲۹ دسامبر در سن ۸۲ سالگی درگذشت وعلت مرگ نارسایی چند عضو به دلیل پیشرفت سرطان روده بزرگ بود. پله تنها فوتبالیست تاریخ است که سه جام جهانی (در سال های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰) را به دست آورده است. او در ۹۲ بازی برای تیم ملی برزیل، ۷۷ گل به ثمر رساند. خواهر پله می‌گوید مادرش هنوز از مرگ پسرش مطلع نشده است. وی می‌گوید:‌ ما با مادرمان صحبت می کنیم اما او از وضعیت پله آگاه نیست. او در دنیای خودش زندگی می کند. هر وقت اسم پله را می‌برم چشمانش را باز می‌کند و می‌گویم باید برایش دعا کنیم. مادرم متوجه منظور من نمی‌شود و نمی‌داند پسرش دیگر در این دنیا نیست.

انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.