سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین اقدامات این سازمان درپی زلزله ٥.٤ ریشتری در شهرستان خوی از امدادرسانی و اسکان اضطراری بیش از ۱۱ هزار نفر خبر دا
درباره جزئیات اقدامات سازمان امداد و نجات پس از زلزله ۵.۴ ریشتری در خوی گفت:‌ پس از زلزله رخ داده در شهرستان خوی بلافاصله تیم‌های امدادی از نزدیک‌ترین پایگاه‌های امدادونجات جمعیت هلال احمر به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده و اقدامات خود برای ارزیابی از حادثه و امدادرسانی و اسکان اضطراری را در دستورکار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه تا ساعت ١٧:٣٠ امروز ۲۹ دی ماه امدادرسانی در ٤٥ منطقه شامل یک شهر و ٤٤ روستا انجام شده است، گفت:‌ در همین راستا نیز به ۱۱ هزار و ۷۰ نفر خدمات امدادرسانی و اسکان اضطراری داده شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تازه‌ترین آمار مصدومان این زلزله نیز ۲۳۹ نفر است، گفت:‌ این افراد متاسفانه به دلیل ترس و در حین فرار دچار آسیب‌دیدگی شدند. این موضوع نشان می‌دهد که باید توجه بیشتری به امر آموزش در مورد نحوه مواجهه با حوادث طبیعی داشته باشیم.

محمودی با بیان اینکه ۴۲ تیم عملیاتی متشکل از ٢٠٠ امدادگر در عملیات امدادرسانی مشارکت دارند، گفت:‌ ۴۲ دستگاه خودروی عملیاتی نیز در این ماموریت به کار گرفته شده است.

وی از ایجاد و برپایی دو اردوگاه با ١٠٠ چادر خبر داد و گفت:‌ تاکنون۲۲۱۴ دستگاه چادر امدادی، ۲۱۰۳ بسته مواد غذایی، ۸۷۳ تخته پتو؛ ۲۹۰ شعله چراغ والور و … در میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره تعداد پس‌لرزه‌های رخ داده نیز اظهارکرد:‌ برابر گزارش‌ها تاکنون ۱۸ مورد پس لرزه با بزرگی بیشتر از ۲.۵ ریشتر در این مناطق رخ داده که بزرگترین آن ۴.۲ ریشتر شدت داشته و در ساعت ۱۸:۲۸ روز گذشته به ثبت رسیده است.

همچنین سازمان مدیریت بحران کشور نیز اعلام کرد که محمدحسن نامی، رئیس این سازمان به منظور انجام بازدید میدانی و پیگیری آخرین وضعیت امدادونجات و ارائه خدمات به زلزله‌زدگان به خوی سفر کرده است.

انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.