مراسم گرامیداست سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با حضور دکتر عابدزاده سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی؛ حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا کیانی، امام جمعه شبستر؛ خانم حکیمه غفوری، عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز؛ دکتر بابایی اقدم، عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز؛ برخی از مقامات استانی و شهرستانی؛ روسای مراکز آموزشی و مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی روز چهارشنبه مورخه 19 بهمن 1401 در سالن اجتماعات فرهنگ و هنر الف برگزار شد.

دکتر عابدزاده سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی در مراسم جشن انقلاب که به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شده بود، گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلاب مردمی است و در جان و دل مردم جای دارد فلذا باید اعتماد مردم را جلب کنیم.

وی به دشمنی برخی کشورهای غربی با ایران اشاره کرد و گفت: این دشمنی ریشه دیرینه دارد و از زمان کاپیتولاسیون تاکنون وجود داشته است و اگر دشمن احساس کند که ما ضعیف شده ایم فشارش را بیشتر می کند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی گفت: پیشرفت نظامی و تکنولوژی ایران مخصوصا در ساخت پهپاد، ایران را به یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان و منطقه تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: مسئولان به جوانان و نوجوانان به عنوان آینده سازان این کشور توجه جدی کنند.

دکتر عابدزاده افزود: مردم مخصوصا جوانان و نوجوانان همانند سال های گذشته با حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد.

وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز با شکوه هر چه تمام تر در این مراسم شرکت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا کیانی، امام جمعه شبستر هم چنین در ادامه مراسم گفت: اگر تحولات دنیا به مکتب پایبند باشند آن تحولات ماندگار خواهند بود.

وی افزود: اگر انقلاب فرد محور و شخص محور باشد از میان خواهد رفت.

امام جمعه شبستر ادامه داد: رمز ماندگاری این انقلاب مکتبی بودن آن است به همین دلیل دشمنان تاکنون نتوانسته اند لطمه به این انقلاب وارد کنند و همه توطئه های آنها خنثی شده ا ست.

دکتر بابایی اقدم، عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به وقوع زلزله در ترکیه و سوریه و جان باختن تعدای از مردمان گفت: ما باید در ساخت و سازها دقت بیشتری داشته باشیم و مسئولان نیز باید نظارتها را بیشتر کنند .

وی گفت: اغلب ساخت و سازها در تبریز بدون پروانه ساختمانی انجام می شود که این امر خطر زلزله را بیشتر می کند.

آقای بابایی اقدام با اشاره به زلزله ترکیه و سوریه و شدت تخریب آن گفت: با توجه به اینکه وقوع زلزله امری غیر قابل پیش بینی است و تبریز بر روی گسل قرار گرفته است اگر در ساخت و سازها غفلت کنیم شاهد تلفات بیشتری در تبریز خواهیم بود.

وی گفت: مسئولان باید به حاشیه شهرها و بافتهای فرسوده توجه ویژه داشته باشند وبا ارائه تسهیلات مردم را به ساخت وساز در این مناطق ترغیب کنند.

گفتنی است که در پایان این مراسم از خانواده های شهدای مدافع حرم و مراکز برتر علمی کاربردی استان تجلیل شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.