آیرال خبر ،معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تاکید ما در سفر اخیر رییس جمهور به استان بر پروژه‌های راه و زیرساخت‌ها بود، چرا که تمرکز بر این پروژه‌ها، مشکلات پروژه‌های دیگر را نیز رفع خواهد کرد.

به گزارش آیرال خبر ، محمدصادق پورمهدی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبیین دستاورهای سفر استانی هیات دولت به استان در حوزه عمرانی اظهار کرد: حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر اخیر دولت به استان تخصیص یافته است.

وی گفت: تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و اتمام پروژه‌های بخش آب و فاضلاب دو اولویت مهم ماست که در این خصوص خوشبختانه تصمیمات مهمی در این سفر گرفته شد.

پورمهدی با اشاره به واقع‌بین بودن در اجرای پروژه های عمرانی گفت: متاسفانه در دولت گذشته تنها 12 درصد از پروژه های مصوب سفرهای استانی محقق شده است، از این رو ما تلاش کردیم تنها پروژه هایی را برای این سفر تعریف کنیم که بتوانیم به مرحله عمل برسانیم.

وی ادامه داد: پروژه های انتخاب شده بیشتر از بین پروژه هایی بود که دارای بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی بودند، از این رو تکمیل راه آهن میانه- تبریز، اتوبان سهند- تبریز، جاده بستان آباد-سراب، قطار شهری تبریز، تکمیل بیمارستان‌های مراغه، سراب و هریس از جمله شاخص ترین پروژه های تعریف شده برای تصویب در این سفر بود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی، کلنگ زنی آزادراه تبریز- مرند- بازرگان را موفقیت استان در این سفر دانست و گفت: این پروژه در بین پروژه های سفر تعریف نشده بود و خوشبختانه ما توانستیم با مذاکرات صورت گرفته مصوبه مورد نیاز را کسب و عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

پورمهدی خاطر نشان کرد: این آزاد راه با مشارکت 65 درصدی بخش خصوصی و 35 درصدی دولت اجرایی می شود و امیدواریم بتوانیم با اتمام این پروژه قدم مهمی را در ارتباطات زمینی بین کشورهای همجوار برداریم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت قطار شهری تبریز گفت: خط اول قطار شهری تبریز در نیمه اول سال 95 تا میدان ساعت، مسافرگیری می کند.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی راه آهن میانه – تبریز خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعهد کرده‌ایم تا پایان سال 95 زیرسازی‌های این پروژه به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه پایان مراحل زیرسازی این پروژه نیازمند 700 میلیارد تومان اعتبار است، افزود: خوشبختانه این میزان اعتبار در مجموع اعتبارات سال های 94 و 95 در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت پیمانکار در مسیر بستان آباد به تبریز هم گفت: مشکل به وجود آمده در این موضوع حل شده است و فعالیت‌های فنی و عمرانی در این پروژه با قدرت ادامه دارد که در حال حاضر 30 کیلومتر ریل از طرف میانه خریداری شده است.

پورمهدی راه آهن تبریز- میانه را یکی از کلیدی‌ترین پروژه‌های عمرانی استان دانست و اظهار کرد: این پروژه می‌تواند سهم مهمی در کاهش سفر‌های جاده‌ای، کاهش آلودگی هوا و تصادفات داشته باشد.

وی گفت: در طی سفر اخیر دولت به استان توافق های مختلفی توسط سازمان ها منعقد شده است که امیدواریم در آینده نزدیک با جمع بندی این توافق ها در خصوص جزئیات آن اطلاعات کاملی در اختیار مردم قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در این سفر بیش از سه هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحد های تولیدی در نظر گرفته شده است که با تزریق این مبلغ به چرخه تولید شاهد ایجاد تحرک بیشتر در این بخش خواهیم بود.

پورمهدی، با اشاره به اهتمام دولت در راستای حل مشکلات دریاچه ارومیه اظهار کرد: موضوع دریاچه ارومیه به صورت مجزا از دیگر مصوبات با قدرت در دست اقدام است و رقم قابل ملاحظه ای دولت در این خصوص مصوب کرده است و ما نیز تمام همت خود را برای عملیاتی کردن برنامه های احیای دریاچه ارومیه به کار گرفته ایم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.