آیرال خبر ،حجت‌الاسلام محمدصابر جعفری قائم‌مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در خصوص برخی برداشت‌ها از مرگ ملک عبدالله پادشاه متوفی عربستان سعودی و حوادث یمن اظهار داشت: هر چند حوادث مختلف و همزمانی این اتفاقات، شور و هیجان ویژه‌ای را با خود همراه دارد، اما باید به چند نکته توجه داشت، نخست اینکه همه باید به نزدیکی ظهور امیدوار بوده و خود را برای این مطلب آماده سازیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید نسبت به تطبیق علائم شتابزده و عجولانه برخورد کرد، افزود: قصد ما تشکیک یا ناامید کردن علاقه‌مندان به ظهور نیست، بلکه تحذیر از شتابزدگی و آثار بد تعجیل است.

جعفری، نتیجه شتابزدگی و قضاوت عجولانه در این خصوص را ناامیدی دانست و تصریح کرد: چرا که اگر این اتفاقات همان نشانه‌های ظهور نباشد یا از علایم حتمی نباشد، یعنی واقعه ظهور همزمان با این حوادث رخ ندهد، ممکن است عده‌ای را نسبت به اصل ظهور ناامید کند.

وی ادامه داد: در امر ظهور چنان که عقل و نقل می‌گوید، راه مراجعه به کارشناسان و متخصصان است و صرف علاقه‌مندی به ظهور مجوز تحلیل و یا تطبیق روایات نخواهد بود.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) بیان داشت: چه مقام معظم رهبری سید خراسانی باشد یا نباشد، دوست و دشمن به عظمت و بی‌نظیری و راهبری و زمینه‌سازی ایشان برای ظهور واقف و قائل هستند، بنابراین همراهی و پیروی از آن بزرگوار فریضه‌ای خردمندانه و متشرعانه است.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خاطرنشان کرد: هر چند اعلان مرگ ملک عبدالله باعث مسرت و شادی است، ولی این نکته جای تأمل دارد که اعلان این خبر (با قوت احتمال مرگ او قبل از تاریخ اعلان شده) و طبعاً مانور خبری فراوان بر مرگ و مراسمات او، آیا به دنبال کم جلوه‌دادن توهین به ساحت مقدس پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و اعتراضات عمومی و نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی نیست؟! و آیا دقت بیشتر مسئولان و جامعه اسلامی را نمی‌طلبد؟!

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.