آیرال خبر ،فردي که در فضاي مجازي اقدام به فروش کالاهاي ممنوعه مي کرد، شناسايي و دستگير شد.

 

به گزارش آیرال خبر ، رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي در تشريح اين خبر اظهار کرد: در پي رصد و پايش فضاي مجازي، فردي که اقدام به فروش داروهاي غيرمجاز و تقلبي در يکي از وب سايت ها مي کرد، شناسايي و مقدار قابل توجهي دارو از وي کشف شد.

 

سرهنگ محمد قاسملو با بيان اينکه اين فرد داراي مشترياني بود که اقدام به خريد اين داروهاي غيرمجاز مي کردند، تشريح کرد: متهم به عمل خود اعتراف کرده و اعلام داشت به دليل اينکه شرايط فروش اين اقلام در فضاي مجازي بسيار راحت تر بوده و پيچيدگي کمتري دارد، اقدام به اين کار کرده که پرونده متشکله به همراه متهم جهت سير مراحل قضايي به دادسرا تحويل شد.

 

اين مقام انتظامي افزود: همانگونه که فروش برخي از اقلام و کالاها در فضاي حقيقي جرم است، به همين ترتيب فروش آن اقلام در فضاي مجازي نيز جرم مي باشد.

 

وي ادامه داد: برخي از افراد فکر مي کنند قوانين فضاي مجازي در اين خصوص متفاوت و گاهي مخالف با قوانين فضاي حقيقي است که اينگونه نمي باشد، به عنوان مثال فروش مشروبات الکلي، ماهواره و … همانطور که در فضاي حقيقي جرم است، هر گونه تبليغ و فروش آن در فضاي مجازي نيز جرم محسوب مي شود.

 

رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي در پايان با اشاره به اينکه در اين پرونده مهم نيز فرد علاوه بر عرضه داروهاي غيرمجاز، داروهاي تقلبي نيز به فروش مي رساند، خاطرنشان کرد: در صورتي‌که شهروندان با مواردي از قبيل فروش دارو، ماهواره، مشروبات الکلي و به طور کلي اقلام ممنوعه در فضاي مجازي مواجه شدند سريعاً مراتب را از طريق شماره تلفن 2188756 يا پست الکترونيکي AZ.SH_FATA@POLICE.IR  به پليس فتاي استان اعلام کنند.

 

رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان شرقي از دستگيري دو کيف قاپ 20 و 18 ساله با 10 فقره کيف قاپي از زنان در تبريز خبر داد.

 

سرهنگ “صابر عباس زاده” در تشريح اين خبر گفت: در پي افزايش سرقت كيف قاپي در سطح كلانشهر تبريز، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت اين پليس قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: كارآگاهان پس از تحقيقات موفق شدند يك نفر متهم 20 ساله را در حين ارتكاب كيف قاپي در خيابان ولي عصر (عج) توسط عوامل گشت انتظامي كلانتري 17 تبريز دستگير کنند.

 

وي افزود: متهم به همراه پرونده جهت انجام تحقيقات تخصصي به اين پليس منتقل شده و ابتدا منکر ارتکاب هرگونه سرقت شد ولي با ارايه دلايل و مدارک و مستندات لب به اعتراف گشوده و به سرقت يک فقره کيف قاپي با همدستي شخصي 18 ساله اقرار کرد.

 

اين مقام انتظامي اضافه کرد: كارآگاهان با هماهنگي مقام قضايي طي انجام عمليات غافل‌گيرانه متهم رديف دوم را نيز در مخفي‌گاه خود در يکي از روستاهاي شهرستان تبريز دستگير و به آگاهي انتقال داده و در بازجويي هاي فني و پليسي متهم به ارتکاب 10 فقره سرقت کيف قاپي با مشارکت رديف اول و به صورت تک‌نفره اقرار و شاکيان به آگاهي دعوت شده و متهمان، مورد شناسايي نامبردگان قرار گرفتند.

 

عباس زاده شيوه و شگرد سارقان را تغيير اعداد شماره پلاک انتظامي موتورسيکلت و کيف قاپي از بانوان در نقاط شلوغ و مرفه كلانشهر تبريز اعلام کرد.

 

رئيس پليس آگاهي استان در پايان با بيان اينکه پرونده پس از تکميل به همراه طرفين به دادسرا معرفي شده و متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند، در آسيب شناسي علت ارتکاب جرم از سوي متهمان، يادآور شد: متزلزل بودن وضعيت خانوادگي متهمان، عدم تربيت صحيح از سوي والدين، عدم رشد اخلاقي كافي متهمان و عدم قدرت تحليل و تفكر درباره پيامدهاي رفتار از جمله علل اين جرم بوده است.

 

فرمانده انتظامي شهرستان جلفا از کشف بيش از 77 کيلوگرم تيتانيم در اين شهرستان خبر داد.

 

“سرهنگ کاظم دهقاني” در تشريح خبر فوق گفت: بر اساس دريافت خبري مبني بر اينکه يکي از شهروندان در گلخانه اقدام به نگهداري اموال ممنوعه مي کند، موضوع در دستور پليس قرار گرفت.

 

دهقاني افزود: ماموران در عملياتي منسجم موفق به کشف 77 کيلو و 150 گرم تيتانيم به ارزش تقريبي 210 ميليون ريال شدند.

 

اين مقام انتظامي بيان کرد: در نتيجه اين عمليات، صاحب اموال دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع ذي‌صلاح شد.

 

فرمانده اتظامي جلفا خاطرنشان کرد: عوامل پليس با شماره 110 آماده دريافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمي است و همراهي مردم، پليس را در ماموريت هاي خود موفق کرده و فعاليت مخلان امنيت اقتصادي و اجتماعي را عقيم خواهد گذاشت.

 

رئيس اورژانس 115 مراغه گفت: ريزش ديوارسنگي در يکي از روستاهاي مراغه جان يک نوجوان 12 ساله را گرفت.

 

علی چنگیزی افزود: اين نوجوان از اهالي روستاي کرج آباد بود که با فرو ريختن ديوار، زخمي شده و توسط اهالي روستا براي مداوا به شهر مراغه منتقل شد.

 

وي اظهار کرد: اورژانس 115 ساعت 14 و 20 دقيقه ديروز اين نوجوان زخمي را در ميدان مادر از روستاييان تحويل گرفته و به بيمارستان شهيد بهشتي منتقل کرد.

 

چنگيزي با بيان اينکه در زمان تحويل ماموران امدادي، علايم حياتي در اين فرد مشاهده نشد، گفت: ماموران اورژانس 115 به منظور احياي اين نوجوان و انجام اقدامات لازم وي را به بيمارستان شهيد بهشتي مراغه منتقل کردند.

 

رئيس اورژانس 115 مراغه يادآور شد: اين فرد به‌علت شکستگي شديد و خونريزي داخلي، جان خود را از دست داد.

 

فرمانده انتظامي شهرستان چاراويماق آذربايجان شرقي از توقيف يك دستگاه خودرو حامل كالاي قاچاق با مقاديري كالا ممنوعه به ارزش 500 ميليون ريال و دستگيري يك نفر قاچاقچي در اين شهرستان خبر داد.

 

سرهنگ عباس گل تپه در تشريح خبر فوق اعلام کرد: در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي و پاكسازي نقاط آلوده، عوامل يگان امداد اين فرماندهي در حين گشت زني در سطح آزادراه پيامبر اعظم به يك دستگاه خودروي پژو 405 مشكوك شده و دستور توقف را صادر کردند كه راننده خودروي مذكور بدون توجه به دستورات پليس با سرعت زياد اقدام به فرار کرد.

 

وی افزود: با شگردهاي پليسي ماموران موفق به توقيف خودرو شده و آن را به همراه كالاي قاچاق و متهم دستگير شده جهت بررسي بيشتر به مقر انتظامي منتقل کردند.

 

وي با بيان اين كه پس از انتقال خودرو به مقر انتظامي و بررسي هاي لازم از خودرو، مقاديري كالاي ممنوعه به ارزش 500 ميليون ريال كشف شد، افزود: در اين راستا پرونده قضايي تشكيل و به همراه متهم دستگير شده تحويل مقامات قضايي شد.

 

فرمانده انتظامي شهرستان چاراويماق يادآور شد: طرح برخورد با قاچاقچيان كالا و كساني كه قصد دارند جوانان اين مرزوبوم را سست عنصر کنند با جديت و قاطعيت در دستور کار پليس قرار دارد.

 

اجتماعي 1394/06/23

11075 كد خبر
کدخبرنگار120
انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.