آیرال خبر ، رییس جمهور آذربایجان در این دیدار، تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران را از اولویت‌های کشورش اعلام کرد و با اشاره به روابط خوب و برادرانه ایران و جمهوری آذربایجان در سال‌های اخیر، گفت: تقویت مناسبات و روابط حسنه با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران از اولویت‌های جمهوری آذربایجان است.

به گزارش آیرال خبر ، علی اف گفت : دیدار چندین باره روسای جمهور دو کشور و گسترش مناسبات در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، انرژی و حمل و نقل در سال‌های اخیر نشان از اراده دو طرف بر تقویت مناسبات دارد.

وی گفت: همان طور که آقای روحانی هم تاکید داشتند، دو کشور وارد مرحله جدیدی از روابط دو جانبه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، انرژی، حمل و نقل، تجارت و بهداشت شده‌اند که به نفع دو طرف خواهد بود.

رییس جمهور آذربایجان ضمن تاکید بر افزایش همکاری‌های دو طرف در حوزه انرژی از گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه بهداشت و درمان استقبال کرد و گفت: سالانه افراد زیادی از جمهوری آذربایجان برای معالجه به ایران می‌روند و من از پزشکان و اطبای ایرانی برای حضور در آذربایجان و معالجه اتباع آذری دعوت می‌کنم.

علی‌اف با اشاره انجام تعدادی از پروژه‌های مشترک از جمله پروژه راه‌آهن ایران و جمهوری آذربایجان، اهمیت منطقه‌‌ای این پروژه‌ها را یادآور شد و نقش برجسته همکاری ایران و آذربایجان در جهت تقویت ثبات منطقه‌ای را نشانه حمایت مردم دو کشور از این همکاری‌ها دانست.

وی همچنین از دخالت کشورهای غربی در امور داخلی کشورهای منطقه نیز انتقاد کرد و گفت: ما از سیاست عدم مداخله دیگران در امور کشورها حمایت می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری آذربایجان و با ابلاغ سلام گرم دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به مشترکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی دو کشور اشاره کرد و گفت: روابط خوب تهران – باکو در سال‌های اخیر نشان از اراده رهبران دو کشور بر گسترش مناسبات بوده است.

وی ضمن دعوت از الهام علی‌اف برای سفر به تبریز به تشریح ظرفیت‌های صنعتی، اقتصادی، تجاری، گردشگری و درمانی استان آذربایجان شرقی پرداخت و گسترش مناسبات دو طرف را خواستار شد.

استاندار آذربایجان شرقی و هیات همراه در ادامه سفر خود به جمهوری آذربایجان با وزرای امور خارجه، اقتصاد و صنعت و استاندار باکو دیدار و با حضور در استان گنجه و دیدار با مقامات این استان از ظرفیت‌های این استان نیز بازدید خواهد کرد.

دیدار استاندار آذربایجان شرقی با وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان

استاندار آذربایجان شرقی در سفر به باکو با وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کمال‌الدین حیدراف، وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های این کشور در پیشگیری و مقابله با عواقب ناشی از حوادث غیرمترقبه، بر همکاری سازنده با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مرتبط تاکید کرد.

اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی هم ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری آذربایجان و مشاهده پیشرفت‌های این کشور، گزارشی از ظرفیت‌های استان به ویژه در حوزه مدیریت بحران ارایه کرد.

در این دیدار برخی از مسایل مورد علاقه طرفین از جمله آموزش نیروها در مدیریت بحران و تبادل تجربیات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی و هیات همراه همچنین از مرکز مدیریت بحران آذربایجان و بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

استاندار آذربایجان شرقی با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ائلمار محمدیاراف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حسن همجواری و توسعه روابط دوستانه ایران و آذربایجان، به پیوندهای تاریخی، مدنی و دینی دو کشور اشاره کرد.

اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی هم توسعه روابط ایران و آذربایجان را به نفع مردم دو کشور دانست و با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های گردشگری، درمان و علمی و دانشگاهی، توسعه روابط با جمهوری آذربایجان در همه زمینه‌ها را مورد تاکید قرار داد.

«اسماعیل جبارزاده» و «المار محمدیاراف» همچنین در خصوص همکاری مشترک دو کشور در تولید محصولات کشاورزی و صنعتی، چگونگی ورود به بازارهای جدید جهانی، استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس، تبادل استاد و دانشجو و همچنین فراهم کردن زمینه حضور پزشکان مجرب ایرانی در بیمارستان های دولتی جمهوری آذربایجان بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست همچنین برقراری پروازهای مجدد تبریز – باکو و حذف روادید برای اتباع ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد دو طرف درباره برقرار مجدد خط هوایی در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند.

درباره روادید نیز وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد درصدد است تا با ایجاد سیستمی جدید، مشکل صدور روادید برای اتباع ایرانی را رفع کند.

جبارزاده همچنین در ادامه سفر به جمهوری آذربایجان با حضور در مرکز مدیریت بحران وزارت حوادث غیر مترقبه این کشور از نزدیک در جریان فعالیت های این مرکز قرار گرفت.

وی با «کمال الدین حیدراف» وزیر حوادث غیر مترقبه این کشور نیز دیدار و درباره گسترش همکاری های دو طرف گفت‌وگو کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در سومین روز از سفر خود به جمهوری آذربایجان، روز چهارشنبه به استان گنجه سفر خواهد کرد.

سیاسی 94/7/29

کدخبر110185

خبرنگار: 1145
انتهاي پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.