آیرال خبر ،جلسه شورای شهر تبریز امروز (یکشنبه) مطرح شد

 

به آیرال خبر ، رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به مشکلات نابینایان گفت: کمیته‌ای در خصوص مناسب‌سازی فضاهای عمومی در معاونت عمرانی شهرداری فعال است؛ با این حال نیازمند همت بیشتری در این خصوص هستیم.

ایرج شهین‌باهر در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، طراحی و نصب چراغ‌های راهنمایی صدادار را از جمله اقدامات لازم در این راستا عنوان کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز همچنین بر لزوم طراحی ایستگاه‌های کارگری در میادین مشخص شهر تاکید و خاطرنشان کرد: تعبیه این ایستگاه‌ها هزینه چندانی ندارد و در بودجه نیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این موضوع در صورت تحقق، در حفظ سیمای بصری شهر و تکریم جایگاه کارگران شریف موثر خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر لزوم ارایه تسهیلات لازم برای توسعه پارکینگ‌های شهر تاکید کرد.

بهروز خاماچی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با تقدیر از نقش شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز گفت: عملکرد اتوبوس‌رانی به خوبی در شهر چشمگیر است.

وی با بیان اینکه در برنامه سال آتی، توسعه مراکز تجاری، ضروری به نظر نمی‌رسد، گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری هستیم.

خاماچی ادامه داد: در صورتی که این اتفاق بیفتد، قطعا شاهد افزایش درآمدهای پایدار و  بهبود شاخص‌های اشتغال نیز خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به موضوع باغ بنکداریان در مسیر پروژه برق‌لامع گفت: با هماهنگی‌های به وجود آمده با سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تبریز، هیچ درختی در این باغ قدیمی قطع نخواهد شد و در صورت ضرورت، درختان موجود در مسیر پروژه به پارک عباس‌میرزا انتقال خواهد یافت.

عضو کمیسیون کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر تبریز، اصل انعطاف‌پذیری را از جمله ضرورت‌های تدوین بودجه عنوان کرد و گفت: متاسفانه مسیر سرمایه‌گذاری در بخش مسکن توجیه خود را از دست داده است و لازم است که در این خصوص، برنامه و بودجه از انعطاف‌پذیری لازم برخوردار باشد.

اسماعیل چمنی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز ترافیک مهم‌ترین مشکل شهر تبریز است که پیامدهای ناگوار آن در اتلاف وقت و هزینه شهروندان به وضوح بارز است.

وی ادامه داد: توسعه پارکینگ‌ها از جمله اقداماتی است که باید در برنامه و بودجه لحاظ شود؛ به این منظور باید تسهیلات و تخفیفات لازم برای احداث پارکینگ پیش‌بینی شود.

چمنی با بیان این‌که در کنار توسعه پارکینگ‌ها باید در سامان‌دهی دسترسی‌های شهری نیز اهتمام داشته باشیم، اضافه کرد: تسریع در انتقال زندان، مراکز دولتی و اجرایی و همچنین مشاغل ترافیک‌زا به خارج از شهر باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز همچنین بر لزوم وضع قوانین سختگیرانه در خصوص حرکت خودروهای تک‌سرنشین تاکید کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز ترافیک را مهم‌ترین معضل شهر تبریز عنوان کرد: جلوگیری از تردد خودروهای سنگین در مرکز شهر، در روان‌سازی ترافیک و پیشگیری از تصادفات موثر خواهد بود.

سعید محدث در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه 30 الی 40 درصد درآمدهای شهرداری از محل صدور پروانه‌های ساختمانی است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در مسیر «سرمایه‌گذاری در بخش مسکن» که یکی از عمده‌ منابع درآمدهای شهرداری است، گام برداریم، باید سیاست‌های کلان‌ تشویقی در بودجه اعمال کنیم.

وی ادامه داد: امروز، با یک رکود نفس‌گیر در بخش مسکن مواجهیم و نباید باری که بر دوش شهرداری است را سنگین‌تر کنیم؛ به این منظور، ایجاد صندوق ذخیره ریالی ضروری است.

محدث با بیان این‌که اقدامات که شهرداری انجام داده در 30 سال اخیر بی‌نظیر است، متذکر شد: همت همکاران شهرداری و در راس آن‌ها شهردار کوشای شهرمان، قابل تقدیر است؛ هر نقدی به این مجموعه، باید با لحاظ کردن کوشش‌های گسترده این عزیزان باشد.

عضو شورای اسلامی شهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حالی که برخی شهرها که با جعل واقعیات تاریخی، به دنبال هوست‌سازی و مقبره‌سازی در شهرها هستند، امروز ما شاهد غربت مجموعه تاریخی دو کمال، بنای خلعت‌پوشان و مجموعه ربع رشیدی هستیم.

محدث تاکید کرد: جایگاه این سه مجموعه فاخر تاریخی باید مورد تبیین قرار گرفته و با فضاسازی‌های شایسته احیا شود.

اجتماعی 94/7/19

کدخبر110152

خبرنگار125

انتهاي پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.