آیرال خبر ،رئیس بخش آسیا واقیانوسیه سازمان جهانی صنایع دستی گفت : با ثبت تبریز به عنوان شهر جهانی بافت فرش این شهر  در مسیر جهانی شدن قرار می گیرد و با تامین زیرساخت های مورد نیاز می تواند فرش جهان را مدیریت کند.

به گزارش  آیرال خبر ، غدا حجاوی شامگاه امروز در مراسم ثبت تبریز به عنوان شهر جهانی بافت فرش ، افزود: این شهر پس از این راهی طولانی و سخت در پیش دارد و برای رسیدن به آرمانهای شهرجهانی فرش باید همه همدل شوند  و این هنر بدون حمایت های مسئولان، فعالان فرش و سازمان های جهانی نمی تواند موفق شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که همه باید همگام شوند تا تبریز را تا رسیدن به جایگاه مدیریت جهاین بافت فرش ارتقا دهند.

وی با اشاره به پتانسیل های موجود در عرصه فرش در شهر تبریز ، خاطر نشان کرد: وجود کارگاه های متعدد فرشبافی، ارتزاق مردم از این هنر- صنعت و وجود دانشگاه تخصصی فرش در تبریز همه پتانسیل قابل توجه در تبریز است که اگر سایر پارامترهای جهانی به آن اضافه شود فرش تبریز می تواند در دنیا حرف اول را بزند.

وی یادآور شد: بازاریابی مدرن یکی از نیازهای اساسی فرش تبریز است و مسئولان باید برای تحقق این امر مهم تلاش های لازم را داشته باشند.

رئیس آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با ارزیابی که از شهر تبریز داشتیم اطمینان داریم که متولیان صنعت فرش با تمام توان از این صنعت و هنر بی مانند حمایت کرده و این عنوان را برای تبریز حفظ خواهند کرد.

وی ادامه داد: تقویت توانمندی های موجود محلی، توسعه دانش فنی و مهارت های ویژه در زمینه ملی و بین المللی، ایجاد فرصت های جدید برای همکاری و مشارکت بین همه کشورهای جهان از طریق کمک هایی که شورای جهانی صنایع دستی اعمال خواهد کرد و حمایت های بخش دولتی و محلی و همچنین فعالان محلی حوزه فرش از جمله نیازهای تبریز برای حفظ مدیریت جهانی فرش دستبافت است.

فرهنگی 1394/7/14

کدخبر110145

کدخبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.