آیرال خبر،استاندار آذربایجان شرقی و والی گنجه راهکارهای توسعه همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه بین دو استان را بررسی کردند.

به گزارش آیرال خبر ، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با ائلمار ولی‌اف، والی گنجه با اشاره به روابط تاریخی تبریز و گنجه و شباهت‌های این دو شهر، خاطرنشان کرد: روابط تبریز و گنجه روز به روز در حال توسعه است.

وی با اشاره به اهمیت خواهرخواندگی تبریز و گنجه در گسترش روابط دوجانبه، گفت: ریشه‌های تاریخی و پیوندهای فرهنگی این دو شهر را بیشتر به هم نزدیک می‌کند.

جبارزاده همچنین با اشاره به سفر خود به باکو، اظهار کرد: مشاهده پیشرفت‌های جمهوری آذربایجان به ویژه عمران و آبادانی چشم‌نواز باکو و گنجه مایه خرسندی است.

ائلمار ولی‌اف، والی گنجه نیز در این دیدار با اشاره به همکاری متقابل روسای جمهور ایران و آذربایجان، روابط دو کشور را در حال توسعه خواند و سفر استاندار آذربایجان شرقی و هیات همراه وی را در توسعه مناسبات دوجانبه بااهمیت دانست.

وی همچنین گزارشی از روند توسعه اقتصادی و اجتماعی و ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی گنجه ارایه کرد و از ایجاد چهار کارخانه جدید در این منطقه تا سال 2017 خبر داد.

ولی‌اف گفت: گنجه به عنوان دومین شهر بزرگ آذربایجان علاوه بر این که مرکز علمی و فرهنگی است یک شهر صنعتی نیز محسوب می‌شود و در کنار صنایع و موسسات موجود، برای راه‌اندازی امکانات جدید نیز کارهای زیادی انجام شده است.

دو طرف در این دیدار درباره اشتراک ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی گفت‌وگو و درخصوص راهکارهای توسعه روابط دو استان در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، کشاورزی، صنعتی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری بحث و تبادل نظر کردند.

برگزاری روزهای فرهنگی تبریز در گنجه و گنجه در تبریز، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های دو طرف در تبریز و گنجه، فراهم کردن زمینه حضور پزشکان متخصص آذربایجان شرقی در بیمارستان‌های دولتی گنجه و گسترش همکاری علمی دانشگاه‌های تبریز و گنجه از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان این دیدار یک قطعه فرش بافته شده توسط هنرمندان قالی‌باف تبریز به والی گنجه اهدا کرد.

والی گنجه نیز یک جلد کتاب خمسه نظامی گنجوی و قطعه‌ای از صنایع دستی این شهر را به استاندار آذربایجان شرقی اهدا کرد.

شایان ذکر است استاندار آذربایجان شرقی که در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، روز چهارشنبه وارد شهر گنجه شد.

اسماعیل جبارزاده و هیات همراه ابتدا با حضور در بنای یادبود حیدر علی‌اف در گنجه، یاد و خاطره رییس جمهور فقید آذربایجان را گرامی داشتند.

وی همچنین از مجتمع تفریحی و پارک حیدر علی‌اف، موزه باستان‌شناسی قلعه قاپیلاری، موزه تاریخی و مردم شناسی، مقبره و موزه نظامی گنجوی، امامزاده ابراهیم، مجتمع مهستی گنجوی، مقبره و کوچه جواد خان گنجه‌ای و مسجد شاه عباس بازدید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی و هیات همراه همچنین در بازدید از کارخانه خودروسازی گنجه با توانمندی‌های صنعتی این کارخانه آشنا شدند.

همچنین در جریان سفر هیات سیاسی و اقتصادی آذربایجان شرقی به گنجه، خیابانی به نام تبریز در این شهر به بهره‌برداری رسید.

سیاسی 94/8/2

کدخبر110195
خبرنگار: 145
انتهاي پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.