آیرال خبر،امام جمعه تبریز گفت: رهنمود ها و بیانات رهبری در نامه ای که اخیرا به رئیس جمهوری نوشتند، فصل الخطاب در موضوع برجام است.

به گزارش  آیرال خبر، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز اظهار کرد: نامه اخیر رهبر انقلاب نشان داد که در موضوع هسته ای آمریکا فریبکارانه و خصمانه وارد شده است و نتیجه مذاکرات در قالب برجام دارای ضعف های ساختاری است که در صورت غفلت موجب خسارت در کشور می شود.

وی افزود: این نامه دارای اهمیت بسیاری است، زیرا در شرایطی که برجام دارای مخالفان و موافقانی بود، رهبر معظم انقلاب موافق مشروط برجام تصویب شده در شورای امنیت بودند و در این نامه راه شیطنت و فریب را بر طرف مقابل بستند و به طور خلاصه در این روز های عاشورایی، رهبر ما که فرزند عاشوراست، توطئه شوم دشمن را نقشه بر آب کردند.

امام جمعه تبریز با اشاره به شروع انتفاضه سوم در فلسطین اشغالی، بیان کرد: با شروع انتفاضه ی سوم ما شاهدیم که نظامیان صهیونیستی با وجود داشتن سلاح، از مقابل فلسطینیان فرار می کنند و به فضل الهی جبهه مقاومت مصمم است، با این انتفاضه کار رژیم منحوس صهیونیستی را یکسره خاتمه دهد.

آیت الله مجتهد شبستری یادآور شد: مردم، بخصوص بانوان باید از مکتب حسینی، درس آزادگی و حجاب را بیاموزند، زیرا که این وضع بد حجابی در جامعه اسلامی پسندیده نیست و باید با ابزار امر به معروف و نهی از منکر، افراد بد حجاب ارشاد شوند.

وی افزود: وظیفه ی امر به معروف و نهی از منکر در حکومت اسلامی، مقید به مرزهای کشور نمی شود، بلکه حکومت اسلامی باید در بیرون مرزهای خود نیز در صورت مشاهده ظلم از مردم مظلوم حمایت کرده و اعتراض خود را به ظالمان نشان دهد، همانطور که ما همواره از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم اهدا خون را به روز عاشورا موکول نکنند، اظهار کرد: به دلیل ازدهام جمعیت در روز عاشورا در مراکز خون گیری و برخی محدودیت های پزشکی از مردم تقاضا داریم به تدریج به مراکز خونگیری مراجعه کنند.

امام جمعه تبریز در پایان خاطر نشان کرد: بهتر زیستن مردم، مرهون شرایط درست فرهنگی است و دولت اسلامی باید علاوه بر توجه به مسائل اقتصادی به مسائل معنوی و فرهنگی مردم برنامه و دقت داشته باشد، زیرا اگر فرهنگ در خطر باشد اقتصاد نیز در خطر است.

سیاسی 94/8/1

کدخبر110194
خبرنگار: 114
انتهاي پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.