آیرال خبر: رییس کمسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مرکز اورژانس وفوریتهای پزشکی اعلام کرده مراجعات ٢٠درصد افزایش یافته است که البته این موضوع اثرات کوتاه مدت آلودگی هواست و در بلند مدت مردم تبریز با سونامی سرطان مواجه خواهند شد .

به گزارش آیرال خبر، رییس کمسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت : آلودگی هوای تبریز دراین روزها در وضعیت هشدار قرارداشته وآلودگی به حدی هست که در چند روز گذشته علیرغم نبود بارندگی وهوای ابری، آفتاب به شهر نمی تابد .

ایرج شهین باهر ادامه داد: psi آلودگی درتبریز بالای ١٢٠ بوده ودر حال افزایش است که این نشانگر وضعیت اضطراری وهشدار بوده وعاملی برای افزایش بیماران ریوی وقلبی شده است بطوریکه مرکز اورژانس وفوریتهای پزشکی اعلام کرده مراجعات ٢٠درصد افزایش یافته است که البته این موضوع اثرات کوتاه مدت آلودگی هواست و در بلند مدت مردم تبریز با سونامی سرطان مواجه خواهند شد .

رییس کمسیون عمران شورا ادامه داد: آلودگی هوای امروز نتیجه عدم توجه به موارد پیشگیری هست که در گذشته رعایت نشده است ، نیروگاه تبریز تا همین اواخر از سوخت مازوت استفاده می کرد و اکثر کارخانه های آلاینده مجهز به فیلتر های تصفیه نیستند واز طرفی ضمن افزایش تردد خودروهای غیر استاندارد، غالب مراکز معاینات فنی خودروها وظایف خود را به شکل دقیق انجام نمی دهند و از همه مهمتر در سالهای گذشته بیش از ١۵٠٠ هکتار از باغات تبریز از بین رفته وتبدیل به پاساژ و کاربریهای دیگر شده و ریه ایی برای تنفس شهر باقی نمانده است.

وی در پایان از اداره محیط زیست خواست به اجرایی شدن قوانین وآئین نامه های مصوب در رابطه با جلوگیری از آلودگی هوا اصرارداشته وقاطعانه بامتخلفان برخورد کند.

اجتماعی 10/10/1394

کد خبر ۱۱۰۴۲9

کد خبرنگار ۱۲۲۵

انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.