آیرال خبر،نخستین جلسه ستاد اجرایی  خدمات سفر استان  با حضور نمایندگان اعضای کارگروه های تخصصی ستاد سفر با هدف بررسی مسایل و رایزنی برای آماده سازی بستر ها و رفع نواقص خدمات سفر در  نوروز 1395 به ریاست  معاون عمرانی  استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر،  فرزین حق پرست  در این نشست ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های حوزه گردشگری اداره کل  از 1120 مورد بازدید و سرکشی  از مراکز اقامتی و تاسیات  مرتبط گردشگری در 6 ماهه نخست سالجاری خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: در ارزیابی های  وزارت کشور ستاداجرایی  خدمات سفر آذربایجان شرقی امسال مقام دوم کشور را از آن خودکرده است و همین مسئولیت مارا در سالهای آتی دو چندان می کند.

وی برگزاری  نمایشگاه ملی صنایع دستی و چندین  جشنواره  محلی با هدف توسعه  گردشگری روستایی و بوم گردی  را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل در راستای  معرفی و توسعه گردشگری آذربایجان شرقی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه  در 6 ماهه نخست سالجاری  نزدیک به  یک میلیون  گردشگر از مراکز اقامتی تبریز  استفاده کرده اند گفت: در این مدت 250 هزار گردشگر خارجی نیز از تبریز و جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی دیدن کرده اند.

استانداردسازی مراکز اقامتی از دیگر مورد مطرح شده از سوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این نشست بود.

وی با تاکید بر کیفیت خدمات سفر افزود: طرح استاندارد سازی مراکز اقامتی  آغاز شده است و به شکل جدی در حال پی گیری است.

فرزین حق پرست اهمییت مقوله آموزش و ارتقای آگاهی و توانمندی  فعالین و صنوف مرتبط در حوزه گردشگری را یا آور شد و با ابراز تاسف از نگاه موجود به آموزش درسطح مدیریتی و سازمانهای ذی صلاح گفت: متاسفانه آموزش به عنوان زیر ساخت گردشگری محسوب نمی شود و نتوانسته ایم اعتباری برای آن بگیریم.

وی کمبود و حتی نبود تابلوهای اطلاع رسانی گردشگری در شهرها و روستاهای هدف گردشگری از دیگر نقایص در بحث گردشگری استان دانست و افزود: باز نبودن مساجد در طول روز و تعطیلی بازار تاریخی تبریز در ایام نوروز از دیگر گلایه مندی های گردشگران داخلی و خارجی در سفر به تبریز و آذربایجان شرقی بوده که بارها مطرح شده اند.

وی خواستار همراهی بازاریان برای دایر بودن بازار تاریخی تبریز در ایام نوروز شد و خاطر نشان کرد: نواقصی همچون این موارد می تواند به گردشگری  استان لطمه بزند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به کمبود مراکز اقامتی در استان  گفت: مهمان پذیرها برای بهسازی و بهبود شرایط خود توان مالی مناسبی ندارند و بانک ها هم تسهیلاتی در این خصوص نمی دهند.

پی گیری اصلاح ورودی های شهر و ایجاد بازارچه های صنایع دستی در مبادی ورودی از دیگر موارد مطرح شده از سوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان شرقی بود.

محمد صادق پور مهدی خواستار پی گیری مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر از سوی اداره کل میراث فرهنگی شد و تاکید کرد: پی گیری مصوبات تضمین عملیاتی شدن آنها است.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان ضمن قدردانی از تلاشهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بحث آموزش بر تداوم این روند تاکید کرد.

وی بهره برداری هرچه سریعتر از هتل لاله تبریز را خواستار شد و گفت: افتتاح این هتل می تواند  سبب رقابت و ارتقا سطح خدمات سایر مراکز اقامتی استان باشد.

رضا خلیلی نیز در این نشست  مشارکت دهی بخش خصوصی در ستاد اجرایی سفر را خواستار شد و گفت: سهم بزرگ کار بر عهده بخش خصوصی است.

وی توجه به پتانسیل ها و معرفی هر چه بیشتر ظرفیت ها را در کنار رفع نواقص حوزه گردشگری ماحصل یک کار گروهی دانست و گفت: انجام این کار از عهده صرفا یک اداره یا نهاد دولتی خارج است.

توسعه و گسترش مراکز اقامتی در شهرستانها به خصوص در منطقه آزاد ارس و بهره گیری از ظرفیت خانه های تاریخی به عنوان هتل بوتیک از سایر موارد مطرح و مورد تاکید در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان بود.

فرهنگی 94/9/25

کدخبر110379

انتهای پیام/

 

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.